Publicerad: 2025-06-13

Logotyp

Innesälj Team Leader (långt vikariat)

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Om oss: Raja är ett av Sveriges snabbast växande företag inom emballage och vi söker nu en förstärkning för regionen Väst. Rajapack AB är en del av franska Raja Group, grundat 1954, och är idag Europas ledande distributör av emballage. Med 5 000 anställda i 19 europeiska länder hjälper vi över 2 miljoner kunder varje dag. Raja i Sverige befinner sig på en spännande resa och siktar på att bli ledande även här! Vi har kunder i alla branscher och med hjälp av våra fyra försäljningskanaler (katalog, internet, telefon och fältförsäljning) fortsätter vi att expandera snabbt. Vi påstår att vi är emballagebranschens mest spännande start-up. Vill du vara med på resan?

Vem är du som söker? Du har tidigare erfarenhet av att jobba som Team Leader på innesälj eller har själv jobbat som innesäljare B2B och är nu redo att ta nästa steg i din karriär som Team Leader. Du drivs av kundservice, du ser dig själv som en doer och och du har lätt att hantera ett litet team. Du sätter gärna tydliga mål följer upp aktiviteten och produktiviteten. Vidare jobbar du själv väldigt operativt.

Vi erbjuder: Utöver lön och bonus erbjuder vi en miljö med resultatdrivna människor. Hos oss på Raja präglas vardagen av tydliga värderingar. Då vi är ett snabbt växande företag är initiativ, framåtanda, kamratskap, lojalitet och stort engagemang viktiga för oss. Vi gillar att utmana och vågar gå vår egen väg tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål.

Om rollen: Som Team Leader för innesälj är du ansvarig för att driva utmärkt kundservice både självständigt och genom dina kollegor. Du säkerställer att vi bygger vår verksamhet på kundnöjdhet och lojalitet. Innesäljteamet har ofta den första kontakten med kunden, och din roll är att säkerställa att varje interaktion med en kund räknas, oavsett om kontakten är inkommande eller utgående. Kundserviceteamet skapar "Rajas röst" och behöver snabbt, ärligt och professionellt bygga relationer, lösa problem, ta försäljningar och skapa leads.

Innesäljteamet hanterar försäljningsfrågor från de flesta kundsegment och bör därför fokusera på proaktiv försäljning. Det är viktigt att bedöma kundens potential och att alla identifierade leads överlämnas till försäljningschefen för vidare kontoutveckling om tillväxtmöjligheter identifieras.

Utöver att vara själv operativ, du är ansvarig för den dagliga driften av innesälj och säkerställer att kvalitet och effektivitet maximeras samt att problem löses i tid. Tillsammans med vår marknadsavdelning sätter du upp motiverande säljaktiviteter och följer upp dessa med ditt team. Du brinner för uppsell och cross-sell och är inte rädd för att ringa upp kunder.

Nyckelansvarsområden

  • Daglig drift: Ansvarig för den dagliga smidiga driften av innesäljteamet, inklusive att lösa dagliga problem och omdirigera teamet och prioriteringar enligt kundernas krav och drivet att öka försäljningen.
  • Kundinteraktion: Säkerställa att varje kundinteraktion är professionell och bidrar till att bygga långsiktiga relationer.
  • Försäljningsfokus: Fokusera på proaktiv försäljning och säkerställa att kundens potential bedöms korrekt.
  • Samarbete: Arbeta nära med marknadsavdelningen för att utveckla och följa upp säljaktiviteter.
  • Ledarskap: Stödja och utveckla teammedlemmar genom regelbundna utvärderingar och kontinuerlig utbildning.
  • Effektivitet: Identifiera förbättringsområden inom teamprocesser och arbeta för att lösa utmaningar och ineffektivitet med långsiktiga lösningar.

Vad vi söker: Vi söker dig som har starkt driv, hög energinivå och en passion för försäljning och kundservice. Du är en naturlig ledare som kan inspirera och motivera ditt team att nå sina mål och överträffa kundernas förväntningar. Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och bidra till vår framgång, ser vi fram emot din ansökan. Vi söker dig som har framgångsrikt erfarenhet av försäljning B2B inom grossistverksamhet. Du är resultatorienterad och målinriktad samt noga med detaljer och förstår vikten av att ha löpande kommunikation med kunden. Vi lägger stor vikt vid rätt inställning och personliga kvaliteter.

För rätt kandidat ser vi möjlighet till fast anställning vid slutet av vikariatet.

Krav: Kunskaper i Officepaketet samt CRM, gärna Salesforce som vi arbetar med.

START: Omgående

PLATS: Göteborg

OMFATTNING: Heltid

LÖN: Fast lön + bonusupplägg

KONTAKT: Remi Colas, VD, 0720109430 – remi.colas@rajapack.se

SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Anställning sker löpande, sök nu!

Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Härryda

Populära jobb i Härryda