Publicerad: 2025-06-13

Administratör till Länsstyrelsen Västernorrlamd
Om tjänsten
Vill du ha en central roll i ett viktigt samhällsuppdrag och arbeta nära ledningen i en statlig myndighet? Nu söker vi en serviceinriktad och strukturerad administratör till Länsstyrelsen i Västernorrland. Som administratör kommer du att vara ett administrativt stöd till Länsstyrelsens landshövding och dess länsråd. Du har en nyckelroll i att skapa struktur och underlätta det dagliga arbetet i ledningen.
Förekommande arbetsuppgifter
- Hantera mötesbokningar, e-post och kalender för ledningen
- Samordna interna och externa möten, resor och konferenser
- Koordinera inbjudningar, besök och evenemang
- Formulera brev och dokumentation
- Administrera fakturor och sköta diarieföring
Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten som Administratör är ett konsultuppdrag på heltid med start 18 augusti 2025 och beräknas pågå till och med den 31 december 2025. Uppdraget utförs på Länsstyrelsens kontor i Härnösand.
Krav för tjänsten:
• Gymnasium eller likvärdig utbildning
• Mycket goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som administratör/assistent
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som i skrift.
• Erfarenhet av arbete med administrativt ledningsstöd inom länsstyrelse eller annan statlig myndighet
För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 2025-06-29
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Maja Nyström via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller e-post: maja.nystroem@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!
Vill du ha en central roll i ett viktigt samhällsuppdrag och arbeta nära ledningen i en statlig myndighet? Nu söker vi en serviceinriktad och strukturerad administratör till Länsstyrelsen i Västernorrland. Som administratör kommer du att vara ett administrativt stöd till Länsstyrelsens landshövding och dess länsråd. Du har en nyckelroll i att skapa struktur och underlätta det dagliga arbetet i ledningen.
Förekommande arbetsuppgifter
- Hantera mötesbokningar, e-post och kalender för ledningen
- Samordna interna och externa möten, resor och konferenser
- Koordinera inbjudningar, besök och evenemang
- Formulera brev och dokumentation
- Administrera fakturor och sköta diarieföring
Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten som Administratör är ett konsultuppdrag på heltid med start 18 augusti 2025 och beräknas pågå till och med den 31 december 2025. Uppdraget utförs på Länsstyrelsens kontor i Härnösand.
Krav för tjänsten:
• Gymnasium eller likvärdig utbildning
• Mycket goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som administratör/assistent
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som i skrift.
• Erfarenhet av arbete med administrativt ledningsstöd inom länsstyrelse eller annan statlig myndighet
För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 2025-06-29
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Maja Nyström via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller e-post: maja.nystroem@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!