Publicerad: 2025-06-16

Logotyp

Supply Quality Manager (SQM)

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

PrimeComp är ett teknikkonsultbolag med uppdrag inom energi, industri och infrastruktur. Genom vår kombinerade erfarenhet och unika utbud av teknikområden erbjuder vi tjänster för att skapa lönsamma, innovativa och hållbara lösningar.

Vi söker nu en erfaren Supply Quality Manager (SQM) som vill spela en nyckelroll i att säkerställa att våra leverantörer uppfyller våra högt ställda kvalitetskrav. Som SQM ansvarar du för kvalitetssäkringen av inköpta artiklar, material och delsystem, samt bidrar aktivt till att förbättra leverantörernas prestationer och processer. Du arbetar nära både interna funktioner och externa leverantörer och är med och driver kvalitetsutvecklingen i våra leveranskedjor.

Arbetsuppgifter:

  • Kvalitetssäkring av inköpta komponenter och material enligt gällande strategi, policyer och rutiner

  • Aktivt samarbete med leverantörer för att identifiera och åtgärda kvalitetsavvikelser

  • Utföra processrevisioner samt produktgranskningar på plats hos leverantörer

  • Ansvara för kvalitetskrav i offertförfrågningar, avtal och inköpsordrar

  • Hantera felrapporter och reklamationer

  • Utföra rotorsaksanalyser och initiera korrigerande åtgärder

  • Genomföra riskanalyser och delta i förbättringsprogram tillsammans med leverantörer

  • Samarbeta med interna kvalitetsfunktioner och andra berörda avdelningar

Resor förekommer regelbundet, både inom Sverige och i vissa fall internationellt.

Kvalifikationer:

  • Högskole- eller universitetsutbildning inom teknik, kvalitet eller motsvarande erfarenhet

  • Dokumenterad erfarenhet av arbete med kvalitetssäkring och leverantörsutveckling

  • Goda kunskaper i kvalitetsverktyg som exempelvis 8D, DMAIC, Six Sigma, RCA, MSA, FMEA

  • Förmåga att genomföra processrevisioner och leverantörsbedömningar

  • Vana att arbeta i tvärfunktionella team och driva förbättringsarbete

Meriterande:

  • Erfarenhet från elektronikproduktion och processteknik

  • Kunskap i affärssystem såsom IFS eller liknande

  • Erfarenhet från branscher med höga regulatoriska krav (t.ex. försvar, fordonsindustri, medtech)

Personliga egenskaper: Du är en strukturerad och analytisk person som trivs med att ta egna initiativ. Du har en god samarbetsförmåga, är kommunikativ och har förmågan att arbeta lösningsfokuserat även i komplexa situationer.

Övrigt: Tjänsten kan omfattas av säkerhetskrav, vilket innebär krav på svenskt medborgarskap och godkänd säkerhetsprövning.

 

Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Linköping

Populära jobb i Linköping