Publicerad: 2025-06-16

Logotyp

Projektassistent

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Om tjänsten
Vill du arbeta med exportkontroll och andra administrativa uppgifter inom Supply Chain Management? Då kan det här vara rätt möjlighet för dig! Vår kund i Västerås fokuserar just nu på att registrera produktdata i SAP – ett avgörande steg för att möjliggöra framtida export av utrustning.

I rollen som projektassistent kommer du att bidra till detta arbete genom att stötta exportkontrollprocessen samt arbeta nära Supply Chain-funktionen. En viktig del av tjänsten innebär att följa upp leveranser från leverantörer, där du har regelbundna möten för att säkerställa att tidsramar hålls. Vid behov eskalerar du eventuella avvikelser till SCM-chefen. Då varje leverantör har sina egna förutsättningar, är det viktigt att du har förmåga att identifiera förbättringsmöjligheter och anpassa arbetssätt därefter.

Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av Adecco men arbetar ute hos vår kund. Vi söker dig som är tillgänglig för omgående start, och uppdraget löper initialt under ett år

Om dig
Vi söker dig som har god IT-vana och har förståelse för att använda Excel som ett arbetsverktyg. Du är nyfiken, initiativrik och trivs med att samla in information och föreslå lösningar i samarbete med både leverantörer och interna kollegor. Du har ett serviceinriktat arbetssätt, är social och drivs av att skapa struktur och förbättra processer.

Viktigt för tjänsten är:

• Du är en van användare av Word, Excel, PowerPoint och SharePoint.
• Du behärskar svenska och engelska flytande, både i tal och skrift.
• Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med system, dokumentation och administrativa uppgifter.


Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Vendela Lagerlöf via Vendela.Lagerlof@adecco.se
Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Västerås

Populära jobb i Västerås