Publicerad: 2025-06-16

Handledare till Connecto
Fastighetskonsult är ett företag som erbjuder tjänster inom rådgivning, utbildning och rekrytering.
I samarbete med vår partner Connecto, som har avtal med Arbetsförmedlingen, söker vi nu en engagerad och driven handledare till ett spännande uppdrag i Gävle.
Brinner du för att göra skillnad och vägleda människor mot nya möjligheter på arbetsmarknaden? Då kan det här vara jobbet för dig!
Som handledare kommer du att ha en nyckelroll i deltagarnas utveckling. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
- Kartläggning och Coachning: Du kommer att ha nära kontakt med deltagarna för att kartlägga deras behov av stöd för deras egna karriärutveckling
- Workshop: Du tillhandahålla gruppaktiviteter som bidrar till deltagarens vägledningsprocess, som bidrar till att utveckla och bredda deltagarnas kunskaper om arbetsmarknaden, utbildningsvägar och studiefinansiering inför kommande karriärval.
- Studie- och företagsbesök: Du planerar och leder anpassade studiebesök kopplat till deltagarens vägledningsprocess, på företag och olika utbildningsinstitutioner, för att ge deltagarna inblick i olika yrkesroller och utbildningsmöjligheter.
Krav för tjänsten
För att vi ska kunna gå vidare med din ansökan behöver du uppfylla följande krav:
- Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.
- Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom ett eller flera av följande områden:
- Arbetsledning med personalansvar
- Rekrytering
- Omställningsarbete för arbetssökande
- Studie- och yrkesvägledning
- Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration)
- Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
- Arbete med social- och grupppsykologi
- Karriärvägledning
Meriterande kunskaper och egenskaper
Utöver de formella kraven ser vi gärna att du har:
- Erfarenhet av att arbeta med Worbuster och MFSA.
- Ett välutvecklat lokalt nätverk inom näringslivet och föreningslivet i Gävle med omnejd.
- Tidigare erfarenhet av att ha arbetat med arbetsmarknadspolitiska program.
- Ett stort intresse för att ge god service och hjälpa andra.
- God förmåga att planera och organisera ditt arbete, samt att arbeta effektivt med individens bästa i fokus.
- En social och öppen personlighet som uppskattar att knyta nya kontakter och arbeta i team.
- Flytande svenska i tal och skrift. Det är en fördel om du även behärskar arabiska eller något annat språk.
Ansök via e-post till mats@connecto.se