Publicerad: 2025-06-18

Logotyp

Service Center Coordinator till fordonsföretag i Göteborg

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Om tjänsten

Nu söker vi på Adecco en Service Center Coordinator till ett spännande konsultuppdrag. Du blir en viktig del i ett team som arbetar med att säkerställa hög service till återförsäljare och kunder inom reservdelsdistribution. Här får du möjlighet att arbeta i en internationell miljö, där kommunikation, problemlösning och kundfokus står i centrum.

I din roll kommer du att arbeta med att koordinera och stödja kundorderprocessen, kommunicera med interna och externa parter samt hantera avvikelser kopplat till logistikflöden. Rollen passar dig som gillar att ta eget ansvar, har ett lösningsorienterat arbetssätt och trivs i en föränderlig miljö där digital utveckling står högt på agendan.

Dina arbetsuppgifter kan bland annat inkludera:

- Ansvara för en portfölj av återförsäljare i olika länder
- Daglig kontakt med kunder, interna team och andra intressenter
- Hantera och följa upp kundorder samt lösa frågor och avvikelser
- Bidra till utveckling av processer med fokus på ständiga förbättringar
- Arbeta datadrivet och analysera information för att identifiera förbättringsområden
- Delta i projekt inom logistik- och kundserviceområdet

Start för uppdraget är 1 september 2025. Uppdraget är ett föräldravikariat som till att börja med sträcker sig över 6 månader, med god möjlighet till förlängning. Man blir anställd av Adecco.

Om dig

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom logistik, ekonomi eller motsvarande, alternativt arbetslivserfarenhet från liknande roller inom logistik, supply chain eller kundservice. Du har ett stort intresse för problemlösning och digitalisering, och du motiveras av att skapa goda kundupplevelser. Du är kommunikativ, självgående och har lätt för att samarbeta med olika funktioner och kulturer.

För att lyckas i rollen ser vi att du:

- Har erfarenhet av arbete inom logistik eller kundservice
- Är van att hantera stora mängder information och arbeta i Excel
- Har god datorvana, gärna kunskap i Power BI och Power Automate
- Kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska i tal och skrift
- Trivs i ett högt tempo och har en lösningsorienterad inställning

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och din vilja att utvecklas inom området.

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Enna Dedagic via Enna.Dedagic@adecco.se

Har du frågor angående registrering, kontakta Adeccos support via info@adecco.se

Vi börjar omgående med rekryteringsarbetet och genomför löpande intervjuer. Du söker tjänsten genom att registrera dig på vår hemsida via formuläret/länken nedan. Vi tar inte emot ansökningar via mail.

Välkommen med din ansökan!
Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Göteborg

Populära jobb i Göteborg