Publicerad: 2025-06-25

Ekonomiassistent med erfarenhet av Visma Net
Vi söker nu dig som är ekonomiassistent och har erfarenhet av Visma Net till en spännande tjänst hos vår kund med kontor i centrala Stockholm. Är du strukturerad, noggrann och vill utvecklas i en stimulerande miljö där samarbete och kvalitet står i fokus? Då kan detta vara tjänsten för dig!
Arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent kommer du att arbeta med kund- och leverantörsreskontra, utföra löpande bokföring och delta i faktureringsprocessen. Du hanterar avstämningar, in- och utbetalningar samt bidrar till förbättringen av ekonomiska processer. Som en viktig del av ekonomiavdelningen ingår du i ett team där samarbete och utveckling värderas högt.
- Hantering av kund- och leverantörsreskontra
- Löpande bokföring och periodavstämningar
- Fakturering och betalningsuppföljning
- Administration i Visma Net
- Stöd i månads- och årsbokslut
- Löpande kontakt med kollegor och externa partners
Kvalifikationer
- Erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent, gärna minst ett par år
- God kunskap och erfarenhet av Visma Net
- Mycket goda kunskaper i Office-paketet, särskilt Excel
- God kommunikativ förmåga på svenska och engelska, både i tal och skrift
- Meriterande med erfarenhet av andra ekonomisystem och digitala arbetsflöden
- Systemintresse är särskilt uppskattat
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är ansvarstagande, initiativrik och trivs i en roll där struktur och ordning premieras. Du har en vilja att lära, arbetar effektivt såväl självständigt som i team och bidrar alltid till en positiv stämning. Din servicekänsla, flexibilitet och ödmjukhet gör att du bygger goda relationer på arbetsplatsen.
Om arbetsplatsen och erbjudandet
Du erbjuds en inkluderande och utvecklande arbetsmiljö, med tydliga processer, handledning av erfarna kollegor och utrymme att påverka rutiner. Vi erbjuder konkurrenskraftiga anställningsvillkor, goda möjligheter till kompetensutveckling samt förmåner såsom friskvårdsbidrag, pensionslösning och sociala aktiviteter.
Mer om tjänsten
- Omfattning: Heltid, 37,5 timmar/vecka
- Placering: Stockholm med möjlighet till hybrid en dag i veckan
- Start: under augusti/september
- Direktrekrytering
Rekryteringsprocessen sköts av Andara. Vid frågor kontakta Linda Gadd på Linda.gadd@andaragroup.se.
Varmt välkommen med din ansökan!