Publicerad: 2025-06-27

Logotyp

Underhållslogistiker till vår kund i Stockholm

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Uppdragsbeskrivning


För vår kunds räkning söker vi en underhållslogistiker. Vi söker dig som är ambitiös, flexibel och noggrann, och som trivs i ett högt arbetstempo. Du har ett serviceinriktat förhållningssätt och är van vid att bemöta människor på ett professionellt och respektfullt sätt – oavsett om det gäller kollegor, kunder eller leverantörer. Eftersom tjänsten innebär daglig kontakt med olika delar av vår verksamhet är det viktigt att du är kommunikativ, ansvarstagande och trivs med att röra dig ute i verksamheten. Du är glad, självgående och har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Då rollen tidvis kräver fysiskt arbete och närvaro vid kontroller ute i verksamheten, behöver du även ha en god fysisk förmåga och vara beredd att ta i när det behövs.


Arbetsuppgifter som ingår är:


  • Godsmottagning
  • Truckkörning
  • Leverans och utlämning av reservdelar/material
  • Inköp av reservdelar/material
  • Leverantörskontakt
  • Offertförfrågningar
  • Löpande inventering av lagret/förrådet
  • Saldohantering i kundens befintliga underhållsdatasystem IFS

Fokusområden inom inköp:


  • Optimering av kostnader och leveransvillkor
  • Säkerställande av leverantörskvalitet
  • Lagerstyrning och materialförsörjning i linje med verksamhetens behov
  • Hållbarhetsfokus vid val av leverantörer och material
  • Kontinuerlig marknadsanalys för att identifiera besparingsmöjligheter
  • Efterlevnad av interna riktlinjer och policyer för inköp och leverantörshantering

Obligatoriska krav


  • Truckkort A och B
  • B-körkort alternativt AM-behörighet är ett krav
  • Goda datakunskaper då du dagligen kommer att arbeta i underhållssystemet IFS.
  • Erfarenhet av strategiskt och operativt inköp
  • Erfarenhet av leverantörsförhandlingar
  • Erfarenhet av förhandling med internationella leverantörer
  • Erfarenhet av att leda och driva inköpsprojekt från start till slutförande
  • Erfarenhet av inköp inom produktions- eller industriverksamhet
  • Kunskap om lageroptimering och behovsplanering
  • Kunskap om kostnadsbesparingsinitiativ och leverantörsutveckling

Din ansökan


Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.


Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.


Om oss


Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.  

Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Stockholm

Populära jobb i Stockholm