Publicerad: 2025-06-27

Logotyp

Administratör sökes till myndighet i Stockholm

Adress

Stockholm

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Är du en serviceinriktad person med öga för struktur och utveckling? I rollen som administratör hos en samhällsviktig myndighet blir du en viktig del av kundtjänsten – där du inte bara hanterar ärenden och bevakar funktionsbrevlådor, utan också bidrar till att förbättra systemstöd och rutiner. Här får du en varierad vardag med fokus på samordning, kvalitet och ständig utveckling! Låter det som något för dig? Ansök redan idag!

Om tjänsten

Perido söker nu en administratör för vår kunds räkning, en organisation som har en stöttande funktion i nära samarbete med svenska myndigheter, med fokus på teknisk innovation och säkerhet. Tjänsten är placerad på kundens kontor i Stockholm.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som administratör har du en nyckelroll i att ge service, hantera ärenden i kundtjänsten och bidra till utvecklingen av systemstöd inom verksamhetsområdet Logistik.

Arbetsuppgifter innefattar bland annat:

  • Ta hand om inkommande e-post och bevaka funktionsbrevlådor
  • Registrera och lotta ärenden av inkommande e-post till funktionsroller/specialister
  • Säkerställa att ärenden uppdateras med ny information vid behov
  • Följa upp att ärenden hanteras inom rimlig tid. Vid behov ta initiativ till dialog med ansvariga funktionsroller/specialister för att säkerställa en effektiv handläggning
  • Driva på och stödja arbetet med att ta fram och uppdatera hjälptexter, instruktioner och annan dokumentation som underlättar för kundtjänstpersonal i deras arbete
  • Utveckla och uppdatera FAQ
  • Delta aktivt i förbättringsarbetet av ärendehanteringsverktyget utifrån ett kundtjänstperspektiv, exempelvis genom att identifiera behov och föreslå förbättringar i funktionalitet och användarvänlighet
  • Ansvara för att samordna och hålla i utbildningar samt öppet hus-aktiviteter riktade till interna intressenter. Detta inkluderar planering, information samt insamling av återkoppling i syfte att öka förståelsen för kundtjänstens verksamhet och ärendehanteringssystemet

Dina egenskaper

För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du är strukturerad, serviceinriktad och har en god förmåga att samarbeta. Du har ett öga för detaljer samtidigt som du kan lyfta blicken och se till helheten. Du är självgående, tar gärna initiativ och har ett proaktivt arbetssätt. Din kommunikativa förmåga är god, både i tal och skrift, och du har lätt för att anpassa dig efter olika målgrupper. Dessutom är du lösningsorienterad och har intresse för att utveckla arbetssätt och systemstöd som förenklar vardagen för andra.

Känner du igen dig? Då ser vi fram emot din ansökan!

Kvalifikationer:

  • Gymnasium eller likvärdig utbildning
  • Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
  • Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
  • Mycket goda kunskaper i ärendehanteringssystem så som Zendesk, ServiceNow eller likvärdigt
  • Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som i skrift

Omfattning och tillträde

Heltid, konsultuppdrag i 12 månader, med möjlighet till förlängning. Start efter överenskommelse, tidigast fr.o.m. 2025-08-15.

Ansökan

Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.

De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35335 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.

Om Perido

Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Stockholm

Populära jobb i Stockholm