Publicerad: 2025-07-01

Administrativ support sökes!
Anställning
Heltid
Lönetyp
Fast månads- vecko- eller timlön
Trivs du med att ha en central roll där du får saker att fungera smidigt? Är du en strukturerad person som gillar att stötta både chefer och kollegor i det dagliga arbetet? Vill du arbeta i en varierad administrativ roll i en innovativ och internationell miljö?
Om tjänsten
Vi på Perido söker nu en administrativ support till vår kund. Kunden i fråga är ett välkänt bolag inom fordonsindustrin. Du utgår från kontoret beläget i Södertälje.
Dina arbetsuppgifter
Som administrativ support har du en central roll i att stötta både chefer och medarbetare inom två olika sektioner. Du bidrar till att den dagliga verksamheten fungerar smidigt genom att koordinera möten, hantera dokumentation och webbsidor samt se till att interna processer, som behörigheter och beställning av kontorsmaterial och utrustning, fungerar effektivt.
Exempel på arbetsuppgifter:
- Boka och koordinera interna och externa möten, inklusive agenda, kallelser och protokoll
- Ge administrativt stöd till sektions- och enhetschefer, till exempel boka resor, lokaler och hantera fakturor
- Hantera och uppdatera dokumentation, policydokument, mallar och hemsidor
- Stödja rapportering och datainsamling från HR-system samt förbereda presentationer och sammanställningar
- Delta i budget- och fakturaprocesser, beställa varor och hantera leverantörsfakturor i Basware
Dina egenskaper
Som administrativ support är det viktigt att vara noggrann, strukturerad och ha ett sinne för detaljer. Du behöver också vara serviceinriktad och lyhörd för andras behov, eftersom rollen ofta innebär att ge stöd till kollegor och chefer. Flexibilitet och förmågan att hantera många uppgifter samtidigt är också värdefulla egenskaper, liksom att kunna arbeta självständigt och ta egna initiativ.
Är det dig vi söker?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
- Hög integritet, hanterar konfidentiell information med diskretion
- God IT-vana – har erfarenhet av Microsoft Office, Scania Now, Basware, SharePoint, Helpdesk, DMS, 3D Experience med mera
- Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag i sex månader. Start 2025-09-01.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35339 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.