Publicerad: 2025-07-01

Teknisk förvaltare
Om arbetsplatsen
Varbergs Fastighets AB är ett kommunalt bolag som medverkar till Varbergs vision – Västkustens kreativa mittpunkt. Det gör vi genom att bygga, utveckla och förvalta samhällsnyttiga och attraktiva fastigheter. Varbergs kommun växer och förändras för att möta framtiden. Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla Varberg!
I vårt fastighetsbestånd finns några av stadens vackraste kulturpärlor så som Kallbadhuset, Societetshuset och Varbergs Stadshotell. Vi bedriver även parkeringsverksamhet i våra parkeringshus, samt projektleder på uppdrag av kommunen ny- och ombyggnationer av till exempel skolor, äldreboenden och räddningsstationer.
Arbetsuppgifter
Vi på Fastighetsavdelningen
Hos oss får du arbeta i ett kunnigt, hjälpsamt och prestigelöst gäng där vi tillsammans tar oss an utmaningar och delar med oss av de erfarenheter vi får i vardagen. Vi är nyfikna på teknikutveckling och söker löpande efter nya möjligheter till lärande och effektiva lösningar.
Vi har organiserat oss i två fastighetsteam som båda består av: kommersiell förvaltare, teknisk förvaltare och två fastighetstekniker. På avdelningen har vi även fastighetsförvaltare, uthyrare och fastighetsassistent. Du kommer även samarbeta med kollegor inom bland annat ekonomi, hållbarhet och kommunikation, samt våra egna byggprojektledare.
Uppgifter och ansvar
Som Teknisk förvaltare på Varbergs Fastighets AB kommer du att ingå i ett engagerat och kompetent team där du ansvarar driften och underhållet av teamets tilldelade fastigheter. Till din hjälp har du fastighetstekniker som du arbetsleder.
Du samarbetar tätt med kollegorna i såväl fastighetsteamet som bolaget med frågor som rör teknisk drift, energioptimering, underhåll, projekt och förbättringsarbete. Du är en nyckelperson för att överträffa våra hyresgästers förväntan.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en utbildning med inriktning mot fastighetsförvaltning, och 5 års erfarenhet från en liknande tjänst omfattande tekniskt och ekonomiskt ansvar samt att arbetsleda medarbetare.
Du har även erfarenhet av att ta rollen som projektledare för underhållsprojekt. Fördjupade kunskaper inom offentlig verksamhet, byggnadsteknik och hyresrätt är meriterande.
B-körkort är ett krav då tjänsten innebär resor mellan olika fastigheter.
Som person tänker du såväl strategiskt som operativt och har ett brett perspektiv på olika frågor. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt där budget och uppsatta tidsramar hålls.
Du trivs med att stödja och leda arbetsgrupper och individer, där du tar ett tydligt ansvar för mål, uppdrag och uppgifter genom god kommunikation och förståelse för mänskliga drivkrafter. Du är analytisk och tar beslut på fakta samt förståelse för ekonomisk påverkan.
Då rollen innebär många kontaktytor är det viktigt att du är kommunikativ, har god samarbetsförmåga, är utåtriktad och har ett intresse för att utveckla goda relationer.
Din verktygslåda får gärna vara laddad med värden som nytänkande, framåtanda, kunskap och mod.