Publicerad: 2025-07-03

Logotyp

Studerande kundservicemedarbetare på deltid till Skandia, Sundsvall

Anställning

Deltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Om tjänsten

Är du serviceinriktad, engagerad och trivs med att arbeta med telefonen som ditt främsta verktyg? Då kan rollen som kundservicemedarbetare på Skandia vara något för dig. Vi söker dig som studerar och vill kombinera detta med ett givande deltidsuppdrag.

Skandia befinner sig i en spännande fas med starkt fokus på digitalisering och kundvänliga lösningar. Som kundservicemedarbetare blir du en viktig del av den förändringsresan, där du inte bara stöttar kunderna i deras frågor, utan också vägleder dem i Skandias digitala kanaler och bidrar till en tryggare framtid för dem.

Om oss

KFX HR-partner är ett auktoriserat bemannings-, rekryterings- och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är ett bemanningsföretag som värnar om den personliga kontakten med alla våra medarbetare. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare.

Du kommer att bli anställd av KFX HR-partner, därför är det viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är Stolthet, Omtanke och Engagemang, dessa ska genomsyra allt vi gör.

Om företaget

Vi är tillräckligt små för att du kan göra skillnad men tillräckligt stora för att du kan växa.

Vi är det ledande pensionsbolaget som tar ansvar. Hos oss är engagemang, ansvarstagande och en vilja att utvecklas några av de egenskaper vi värderar högst. Vi tror att samarbete tar oss längre än vad någon enskild person kan göra.

Vi erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att våra kunder ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara friska på vägen dit. Vi erbjuder också bolån och sparande samt förenklar sparandet för våra kunder genom vår rådgivning.

Av våra närmare 2 miljoner kunder är 1,4 miljoner också våra ägare. Det är deras behov och intressen som vi tar tillvara i utvecklingen av Skandia.

Vi sitter inte inne med alla svaren, det är därför vi behöver din hjälp att lösa morgondagens utmaningar. Ditt bidrag kommer att märkas!

Arbetsuppgifter

I rollen som kundservicemedarbetare hanterar du utgående samtal till kunder och hjälper dem i frågor som rör digitalisering av betalningssätt. Du kommer att skapa mervärde genom att en effektivare lösning för kunderna och även bidra till Skandias digitala utveckling genom att guida kunder i digitala flöden.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Ringa ut till kunder
• Ge stöd i användningen av digitala tjänster
• Bidra till kundnöjdhet genom lösningsfokuserat bemötande
• Delta i teamets utveckling och interna förbättringsinitiativ

Kvalifikationer

Vi söker dig som studerar och är serviceinriktad, har en stark egen drivkraft och gillar att arbeta mot tydliga mål. Du är lösningsorienterad och ser utmaningar som möjligheter, med en positiv inställning till både förändring och utveckling.

Du är lättlärd och tar snabbt till dig ny information, samtidigt som du är nyfiken och har en naturlig vilja att förstå hur saker fungerar och hur de kan förbättras. Du trivs i samarbetet med andra men tar också eget ansvar för att bidra till teamets gemensamma resultat.

Med din positiva attityd, ditt engagemang och din vilja att växa, både i rollen och som person, är du en värdefull tillgång i ett team som drivs av att ge kunderna bästa möjliga upplevelse.

För att lyckas i rollen har du:

• God datorvana och erfarenhet av Officepaketet
• Förmåga att snabbt ta till dig ny information och omsätta den i praktiken
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Meriterande:

• Tidigare erfarenhet av kundservice, särskilt via telefon
• Erfarenhet från försäkringsbranschen

Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper och din inställning till lärande och förändring. Eftersom Skandia är i en digital transformation är det viktigt att du är nyfiken, anpassningsbar och vill bidra till Skandias utveckling framåt.

Övrigt

Tillträde: Utbildning v. 34 , start v. 36

Omfattning: deltid, 25 %

Lön: individuell lönesättning (Kollektivavtal Unionen)

Detta är ett konsultuppdrag där du är anställd av KFX och arbetar ute hos kund. Vi gör en bakgrundskontroll i samtliga rekryteringsprocesser. Vid frågor eller funderingar kontakta ansvarig rekryterare Amanda Blomkvist på amanda.blomkvist@kfx.se. Vi tar inte emot ansökningar via mejl. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ta därför chansen och sök redan idag!
Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Sundsvall

Populära jobb i Sundsvall