Publicerad: 2025-07-03

Controller till myndighet i Örebro
Om tjänsten
Nu söker vi en Controller till en myndighet i Örebro. Du kommer att tillhöra ekonomienheten, som är centralt placerad inom verksamhetsområdet Stöd och Styrning som bland annat ger stöd inom ekonomistyrning, ekonomiadministration, verksamhetsstyrning, inköp, avtalsfrågor och e-handel. Arbetsuppgifterna inkluderar även budget- och prognosarbete samt andra sedvanliga uppgifter för en controller.
Förekommande arbetsuppgifter:
- Budget och prognosarbete för myndigheten och dess stödenheter
- Analys och uppföljning samt vissa ekonomiska utredningar
- Rådgivning och stöd till rektorer (skolverksamhet) och enhetschefer inom stödverksamhet
- Ekonomiadministration som omföringar, kontroller av felkonteringar, hantering av bidragsmedel.
Uppdragsperiod och omfattning
Tjänsten som controller är ett konsultuppdrag med en omfattning på 80–100 % per månad. Uppdraget påbörjas den 18 augusti och beräknas pågå till och med den 31 januari 2026. Arbetet utförs på plats i myndighetens lokaler i Örebro
Krav för tjänsten:
• Gymnasium eller likvärdig utbildning
• Genomgått utbildning inom aktuellt område
• Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som controller
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Kunskaper i analysverktyg (exempelvis QlikView, Insikt och Power BI)
• Kunskaper i ekonomisystem (exempelvis Unit 4 ERP, Raindance, Visma m.fl.)
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som i skrift.
För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM.
För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Sista ansökningsdag är 2025-07-14.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller e-post: anki.arnquist@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!
Nu söker vi en Controller till en myndighet i Örebro. Du kommer att tillhöra ekonomienheten, som är centralt placerad inom verksamhetsområdet Stöd och Styrning som bland annat ger stöd inom ekonomistyrning, ekonomiadministration, verksamhetsstyrning, inköp, avtalsfrågor och e-handel. Arbetsuppgifterna inkluderar även budget- och prognosarbete samt andra sedvanliga uppgifter för en controller.
Förekommande arbetsuppgifter:
- Budget och prognosarbete för myndigheten och dess stödenheter
- Analys och uppföljning samt vissa ekonomiska utredningar
- Rådgivning och stöd till rektorer (skolverksamhet) och enhetschefer inom stödverksamhet
- Ekonomiadministration som omföringar, kontroller av felkonteringar, hantering av bidragsmedel.
Uppdragsperiod och omfattning
Tjänsten som controller är ett konsultuppdrag med en omfattning på 80–100 % per månad. Uppdraget påbörjas den 18 augusti och beräknas pågå till och med den 31 januari 2026. Arbetet utförs på plats i myndighetens lokaler i Örebro
Krav för tjänsten:
• Gymnasium eller likvärdig utbildning
• Genomgått utbildning inom aktuellt område
• Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som controller
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Kunskaper i analysverktyg (exempelvis QlikView, Insikt och Power BI)
• Kunskaper i ekonomisystem (exempelvis Unit 4 ERP, Raindance, Visma m.fl.)
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som i skrift.
För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM.
För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Sista ansökningsdag är 2025-07-14.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller e-post: anki.arnquist@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!