Publicerad: 2025-07-03

Logotyp

Upphandlingsassistent till statlig myndighet i Stockholm

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Om tjänsten
Nu söker vi en noggrann och strukturerad upphandlingsassistent till en statlig myndighet i Stockholm. Du kommer bland annat att sätta upp och administrera avtalsdatabaser som möjliggör e-beställningar i Proceedo. Vidare upprätthåller du befintliga leverantörskontakter och etablerar nya.

Andra förekommande arbetsuppgifter:
- Sätta upp och administrera avtalsdatabaser som möjliggör e-beställningar i Proceedo (Manuellt flytta information mellan Antirio Kommers elite och Visma Proceedo)
- Bistå vid e-beställningar i Proceedo
- Hjälpa till med dialog mot beställare
- Upprätthållande av befintliga leverantörskontakter och av nya leverantörskontakter

Uppdragsperiod och omfattning
Tjänsten som redovisningsekonom är ett konsultuppdrag på heltid med start 2025-09-01 och förväntas pågå till och med 2025-12-31 med möjlighet till förlängning om två (2) månad. Total uppdragstid kan därför komma att bli till och med 28 februari 2026. Arbetet utförs primärt i myndighetens lokaler i Sundbyberg, med möjlighet till visst distansarbete.

Krav för tjänsten:
• Gymnasium eller likvärdig utbildning
• YH-utbildning som upphandlare/inköpare eller likvärdig utbildning, alternativt annan utbildning med inriktning på inköp/upphandling på högskolenivå
• Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som upphandlingsassistent
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som i skrift.

För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM.

Meriterande för tjänsten:
- Tidigare arbete med upphandlingsverktyget Antirio Kommers elite
- Tidigare arbete med visma Proceedo
- Tidigare arbete vid statlig eller kommunal verksamhet.

Om dig
För att att lyckas i rollen som upphandlingsassistent till en statlig myndighet tror vi att du är noggrann och har ett öga för detaljer. Du är strukturerad i ditt arbetssätt och har lätt för att samarbeta med din goda kommunikativa förmåga.

För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och urval sker löpande. Sista ansökningsdag är 2025-08-20.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Hannah Trollsås via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller e-post: hannah.trollsas@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!
Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Sundbyberg

Populära jobb i Sundbyberg