Publicerad: 2025-07-04

Supply Quality Manager (SQM)
Vill du arbeta i en tekniskt utmanande och variationsrik roll där du får kombinera kvalitetssäkring med internationella leverantörskontakter? Primecomp söker nu en erfaren och engagerad Supplier Quality Manager som vill vara med och utveckla kvalitetsarbetet i ett befintligt projekt.
Om rollen
I denna roll kommer du att arbeta med ett färdigt uppdrag hos en mycket välkänd och etablerad kund. Du är placerad hos kunden på heltid och blir en del av ett högkompetent team som arbetar med kvalitetssäkring i en miljö präglad av teknisk innovation och höga krav på leverantörssamarbete.
Du ansvarar för kvalitetssäkring av inköpta komponenter och material enligt företagets strategi, policyer och rutiner. Du samarbetar nära med leverantörer för att identifiera och åtgärda kvalitetsavvikelser och genomför regelbundna processrevisioner samt produktgranskningar på plats hos leverantörer, både i Sverige och internationellt.
Vidare utformar du kvalitetskrav i offertförfrågningar, avtal och inköpsordrar, hanterar felrapporter och reklamationer samt driver rotorsaksanalyser och korrigerande åtgärder. Du genomför även riskanalyser och deltar i förbättringsprogram tillsammans med leverantörer. Rollen innebär också ett nära samarbete med interna kvalitetsfunktioner och andra avdelningar inom organisationen.
Skallkrav
•Högskole- eller universitetsutbildning inom teknik, kvalitet eller motsvarande erfarenhet (till exempel maskiningenjör, produktingenjör, industriell ekonomi)
•Minst 5 års dokumenterad erfarenhet av arbete med kvalitetssäkring och leverantörsutveckling
•Goda kunskaper i kvalitetsverktyg som:8D, DMAIC, Six Sigma, RCA, MSA, FMEA
•Erfarenhet av att genomföra processrevisioner och leverantörsbedömningar
•Erfarenhet av ledande roll
•Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
•Svenskt medborgarskap och minst 5 års arbetslivserfarenhet i Sverige
•B-körkort och möjlighet att resa cirka 1 vecka per månad (resor inom Sverige och Europa)
Meriterande
• Erfarenhet från elektronikproduktion och/eller processteknik
• Kunskap i affärssystem såsom IFS eller liknande
• Erfarenhet från branscher med höga regulatoriska krav, såsom försvar, fordonsindustri
Din profil
Du är en driven och initiativtagande person som trivs i en självständig roll. Du är konsultmässig, kommunikativ och har lätt för att samarbeta med olika funktioner. Med din analytiska förmåga och lösningsfokus tar du dig an komplexa situationer och arbetar målmedvetet för att säkra kvalitet och skapa långsiktiga resultat.
Om Primecomp
Primecomp är ett teknikkonsultbolag med spetskompetens inom elkraft och automation. Företaget grundades 2017 och har sedan dess växt till 11 konsulter. De erbjuder långsiktiga, utvecklande uppdrag inom industriell elkonstruktion och kraftsystem – både i Sverige och internationellt. Kulturen är familjär och inkluderande, med sociala aktiviteter som konsultfrukostar och ett starkt nätverk internt. Primecomp erbjuder även ett attraktivt förmånspaket med kollektivavtal, 5 000 kr i friskvårdsbidrag samt möjlighet till förskottssemester.
Om Framtiden
Framtiden arbetar med både rekrytering och bemanning. Vi finns på sju orter i Sverige och brinner för att hjälpa rätt talanger till rätt företag. Vårt mål är att göra verklig skillnad i människors liv – både för våra kandidater och våra kunder.
Rekryteringsprocess
Telefonintervju med Framtiden
Intervju med Framtiden
Referenstagning
Intervju med Primecomp
Beslut om anställning
Övrig information
•Start: Enligt överenskommelse, gärna 1 oktober
•Omfattning: Heltid
•Placeringsort: Linköping (resor förekommer kontinuerligt i tjänsten, både inom och utanför Sverige)
•Lön: Enligt överenskommelse
Urval sker löpande – ansök redan idag!