Publicerad: 2025-07-04

Kundtjänstmedarbetare till Daily Banking (tillsvidareanställning)
Nordea is a leading Nordic universal bank. We are helping our customers realise their dreams and aspirations - and we have done that for 200 years. We want to make a real difference for our customers and the communities where we operate - by being a strong and personal financial partner.
Job ID: 30293
Vi söker dig som vill vara ansiktet utåt för våra företagskunder! Vill du göra verklig skillnad för företagare i deras vardag? Brinner du för service och gillar att lösa problem snabbt och professionellt? Då kan det här vara jobbet för dig!
Vi söker en kundtjänstmedarbetare till vårt Business Centre för företagskunder. Tjänsten är en heltidsanställning med placering i Eskilstuna.
Om vårt team
I Daily Banking -teamet hjälper vi företagskunder med dagliga ärenden. Med lyhördhet, engagemang och ett öga för detaljer skapar vi förtroende och långsiktiga kundrelationer. Dessutom gör vi kunderna riktigt nöjda i varje kontakt. Vi möter våra kunder via olika kanaler, exempelvis telefon och chatt. Här blir du del av ett team med 16 medarbetare som samarbetar nära sina systerteam inom bl.a. betalningslösningar, förenings- och företagsrådgivning.
Collaboration. Ownership. Passion. Courage. Detta är värderingar som vägleder oss i hur vi arbetar och hur vi fattar beslut – och som vi tror att du delar.
Huvudsakliga ansvarsområden i denna roll:
* Ta emot och hantera inkommande ärenden via telefon, meddelanden och chatt
* Guida företagskunder i frågor kring betalningar, kort och digitala tjänster
* Arbeta proaktivt för att identifiera nya kundbehov och föreslå lösningar
* Samarbeta med andra team för att säkerställa att kunden får rätt hjälp
* Bidra till utveckling av våra arbetssätt och kundupplevelse
Vem du är
Det här är rätt roll för dig om du tycker företagande är spännande och drivs av kundkontakt med service i världsklass. Du har förmåga att snabbt läsa av kundens situation och behov för att guida dem rätt med ett leende. Du kommunicerar enkelt och kundvänligt och kan lätt göra dig förstådd av andra, är lösningsorienterad och har en stark servicekänsla. Vidare har du ett intresse för ekonomi, trivs i ett högt tempo och är duktig på att samarbeta i team.
Din bakgrund och kompetens innefattar:
* Erfarenhet av kundservice, gärna inom bank och försäkring
* Godkänd och fullständig gymnasieutbildning
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Vi erbjuder
* En viktig roll i en verksamhet som gör skillnad för företagare varje dag
* Möjligheten att växa inom Nordea och utvecklas professionellt
* Ett engagerat team med fokus på samarbete, lärande och arbetsglädje
* Kollektivavtal, förmåner och fokus på balans mellan arbete och privatliv
Människor kommer hit när de vill komma någonstans. För somliga är det att ta sin karriär till nästa nivå. För andra är det att bryta ny mark inom sitt kompetensområde – med andra ord, du kommer alltid framåt hos oss.
Vår kultur främjar resultat och tillväxt, och vi erbjuder olika möjligheter att utvecklas och lära av duktiga kollegor med olika bakgrund i en levande arbetsmiljö.
Mångfald och inkludering är naturliga delar i vårt dagliga arbete. Vi vet att en inkluderande arbetsplats är hållbar. Vi tror verkligen på att våra olika bakgrunder, erfarenheter, egenskaper och personlighetsdrag gör oss starkare tillsammans. Varje dag strävar vi efter att hitta nya sätt att förbättra mångfald och inkludering inom vår gemenskap. Ett exempel på det är att vi har skrivit under European Diversity Charters i de länder där vi är verksamma för att visa vårt engagemang och engagera oss med andra för att fortsätta lära och bli bättre.
Om detta låter som du, välkommen med din ansökan!
Nästa steg
Skicka in din ansökan senast 20/07/2025. För mer information är du välkommen att kontakta Ludwig Wallinder via Ludwig.Wallinder@nordea.com.
Rekryteringsprocessen består av följande steg:
* Preliminärt CV-urval
* Telefonsamtal med rekryteraren
* Onlineintervju med rekryterande ledare
* Bakgrundskontroll & tester
För facklig information, kontakta Finansförbundet på finansforbundet@nordea.se eller SACO på saconordea@nordea.com.
Job ID: 30293
Vi söker dig som vill vara ansiktet utåt för våra företagskunder! Vill du göra verklig skillnad för företagare i deras vardag? Brinner du för service och gillar att lösa problem snabbt och professionellt? Då kan det här vara jobbet för dig!
Vi söker en kundtjänstmedarbetare till vårt Business Centre för företagskunder. Tjänsten är en heltidsanställning med placering i Eskilstuna.
Om vårt team
I Daily Banking -teamet hjälper vi företagskunder med dagliga ärenden. Med lyhördhet, engagemang och ett öga för detaljer skapar vi förtroende och långsiktiga kundrelationer. Dessutom gör vi kunderna riktigt nöjda i varje kontakt. Vi möter våra kunder via olika kanaler, exempelvis telefon och chatt. Här blir du del av ett team med 16 medarbetare som samarbetar nära sina systerteam inom bl.a. betalningslösningar, förenings- och företagsrådgivning.
Collaboration. Ownership. Passion. Courage. Detta är värderingar som vägleder oss i hur vi arbetar och hur vi fattar beslut – och som vi tror att du delar.
Huvudsakliga ansvarsområden i denna roll:
* Ta emot och hantera inkommande ärenden via telefon, meddelanden och chatt
* Guida företagskunder i frågor kring betalningar, kort och digitala tjänster
* Arbeta proaktivt för att identifiera nya kundbehov och föreslå lösningar
* Samarbeta med andra team för att säkerställa att kunden får rätt hjälp
* Bidra till utveckling av våra arbetssätt och kundupplevelse
Vem du är
Det här är rätt roll för dig om du tycker företagande är spännande och drivs av kundkontakt med service i världsklass. Du har förmåga att snabbt läsa av kundens situation och behov för att guida dem rätt med ett leende. Du kommunicerar enkelt och kundvänligt och kan lätt göra dig förstådd av andra, är lösningsorienterad och har en stark servicekänsla. Vidare har du ett intresse för ekonomi, trivs i ett högt tempo och är duktig på att samarbeta i team.
Din bakgrund och kompetens innefattar:
* Erfarenhet av kundservice, gärna inom bank och försäkring
* Godkänd och fullständig gymnasieutbildning
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Vi erbjuder
* En viktig roll i en verksamhet som gör skillnad för företagare varje dag
* Möjligheten att växa inom Nordea och utvecklas professionellt
* Ett engagerat team med fokus på samarbete, lärande och arbetsglädje
* Kollektivavtal, förmåner och fokus på balans mellan arbete och privatliv
Människor kommer hit när de vill komma någonstans. För somliga är det att ta sin karriär till nästa nivå. För andra är det att bryta ny mark inom sitt kompetensområde – med andra ord, du kommer alltid framåt hos oss.
Vår kultur främjar resultat och tillväxt, och vi erbjuder olika möjligheter att utvecklas och lära av duktiga kollegor med olika bakgrund i en levande arbetsmiljö.
Mångfald och inkludering är naturliga delar i vårt dagliga arbete. Vi vet att en inkluderande arbetsplats är hållbar. Vi tror verkligen på att våra olika bakgrunder, erfarenheter, egenskaper och personlighetsdrag gör oss starkare tillsammans. Varje dag strävar vi efter att hitta nya sätt att förbättra mångfald och inkludering inom vår gemenskap. Ett exempel på det är att vi har skrivit under European Diversity Charters i de länder där vi är verksamma för att visa vårt engagemang och engagera oss med andra för att fortsätta lära och bli bättre.
Om detta låter som du, välkommen med din ansökan!
Nästa steg
Skicka in din ansökan senast 20/07/2025. För mer information är du välkommen att kontakta Ludwig Wallinder via Ludwig.Wallinder@nordea.com.
Rekryteringsprocessen består av följande steg:
* Preliminärt CV-urval
* Telefonsamtal med rekryteraren
* Onlineintervju med rekryterande ledare
* Bakgrundskontroll & tester
För facklig information, kontakta Finansförbundet på finansforbundet@nordea.se eller SACO på saconordea@nordea.com.