Publicerad: 2025-07-05

Logotyp

Account Manager IT

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast och rörlig lön

Vi söker dig som gillar att ta ansvar, vinna nya kunder och göra skillnad – både för kundens verksamhet och för vår. Som Account Manager hos oss arbetar du med hela säljresan och har ett tydligt fokus på nykundsbearbetning. Du har teknikförståelse och ett affärsmässigt driv – och vill arbeta med moderna IT-lösningar där relationer är nyckeln till framgång. Du får ett starkt team omkring dig, med tekniskt stöd och presale nära till hands – så att du kan fokusera på att skapa affärsvärde.

---

Din roll

Som Account Manager på Accesit är du en nyckelperson i vår satsning på att hjälpa företag med 20–150 anställda att få rätt IT-stöd för sin verksamhet. Ditt fokus ligger på att förstå kundens verksamhet, identifiera behov och visa hur våra lösningar kan skapa konkret affärsnytta. Du arbetar med helhetslösningar inom IT – från support och drift till Microsoft 365, cybersäkerhet, backup, nätverk, servrar och Azure-miljöer. Genom din dialog skapar du relationer som håller och resultat som märks.

Du ansvarar för att driva affären från första kontakt till långsiktigt samarbete. Samtidigt är du en del av ett team där vi hjälps åt, firar framgångar och lär av varandra. Du har nära till tekniker och presale-stöd som säkerställer att varje lösning blir rätt – så att du kan fokusera på det du gör bäst: affärer, relationer och kundvärde.

Ansvarsområden

  • Identifiera och prospektera nya företagskunder (20–150 anställda)
  • Boka och genomföra möten – från första kontakt till behovsanalys och lösningsförslag
  • Presentera våra IT-tjänster med fokus på affärsnytta och teknikens möjligheter
  • Sälja helhetslösningar inom IT, t.ex. support, drift, Microsoft 365, nätverk, servrar, backup och cybersäkerhet
  • Arbeta nära tekniker, presale och leverantörer för att säkerställa rätt lösning
  • Arbeta strukturerat i vårt CRM-system (Upsales)
  • Representera Accesit vid kundmöten, webinarier eller branschevenemang
  • Aktivt hålla dig uppdaterad och utveckla din kompetens inom nya IT-tjänster


Vem är du?

Du har erfarenhet av B2B-försäljning inom IT och är van att ta ansvar för hela säljresan – från prospektering till affär och vidareutveckling. Du har arbetat med lösnings- eller tjänsteförsäljning, gärna inom områden som Microsoft 365, IT-drift, nätverk, servrar eller cybersäkerhet.

Du är trygg i mötet med företagare och beslutsfattare, van att driva dialogen framåt och skapa förtroende. Att boka möten, ställa rätt frågor, föreslå lösningar och hantera offertarbetet är en naturlig del av din vardag. Du kommunicerar professionellt på både svenska och engelska – i person, i mejl och i presentationer. Kanske har du dessutom samarbetat med tekniker och leverantörer, jobbat målstyrt eller ansvarat för utvecklingen av ett erbjudande. Har du även haft en rådgivande roll eller påverkat hur ni arbetat med försäljning är det meriterande – men viktigast är att du vill skapa affärsvärde, bygga relationer och göra jobbet ordentligt hela vägen.


Krav

  • Minst 2 års erfarenhet av B2B-försäljning inom IT eller teknik
  • Bekväm i dialog med beslutsfattare och trygg i hela säljcykeln
  • Kommunicerar flytande och professionellt på svenska – i såväl tal som skrift
  • Starka kunskaper i engelska, särskilt i digitala och tekniska sammanhang
  • Du har ett affärsfokus och gillar att driva försäljning framåt
  • Van att arbeta målstyrt och följa upp egna aktiviteter i ett CRM-system
  • B-körkort


Meriterande

  • Erfarenhet av specialistförsäljning, t.ex. cybersäkerhet, nätverkslösningar och Azure
  • Har lätt för att knyta nya kontakter och bygga långsitkiga relationer
  • Vana att presentera lösningar inför flera beslutsfattare, t.ex. ledningsgrupper
  • Tidigare deltagande i paketering eller utveckling av nya tjänster
  • Kännedom om regelverk som ISO 27001, NIS2 eller liknande säkerhetskrav
  • Erfarenhet från branschträffar, webinarier eller andra säljaktiviteter utanför kundmöten


Vad vi erbjuder

Grundlön: 35-50 000 kr/mån (tid. erfarenhet & resultat styr).

Provision: Ja - utan tak

Arbetsplats: Hybrid, dvs hemifrån, hos kund eller på kontoret. (Vi ses gärna 1-2 dagar i veckan för idéutbyte, laganda & energi)

Kontoret: Toppmodernt kontor i Enköping (se bilder)

Arbetsverktyg: PC/Mac & mobiltelefon - (senaste modellerna)

Tjänstepension: Absolut!

Förmånsbil: Ja

Friskvård: 5000kr/år samt en friskvårdstimme per vecka!

Team: Ett kul team där din röst är både viktig och uppskattad


Vilka är vi?

I närmare 15 år har vi varit en trygg partner för företag och organisationer i hela Mälardalen. Med stadig tillväxt och ett engagerat team hjälper vi idag över 700 kunder med lösningar inom IT, telefoni och print.

Hos oss jobbar du i ett sammansvetsat team där vi kombinerar hög servicegrad med eget ansvar och vardaglig glädje. Vi gillar att ha kul på jobbet med allt från spontana fikapauser till gemensamma aktiviteter, event och uppskattade kick-offer. Och vi tror på att växa, både som företag och människor och därför satsar vi på utbildning och kompetensutveckling längs vägen. För vi tror att när du utvecklas – då gör vi det också.


Anställning och ansökan

Omfattning: Heltid

Anställningsform: Tillsvidare med sex månaders provanställning

Arbetstid: 08.00 - 17.00

Start: Enligt överenskommelse

Placering: Enköping

Sista ansökningsdag: 3:e augusti


Ansökan sker via mejl. Bifoga ditt CV och skriv gärna några rader om dig själv. OBS! Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Enköping

Populära jobb i Enköping