Publicerad: 2025-07-07

Logotyp

Fastighetsadministratör

Adress

Varberg

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens.

Vill du växa med oss?

Serviceförvaltningen är en intäktsfinansierad verksamhet som ansvarar för kommunens interna stödprocesser. Vi är ca 1000 anställda och omsätter drygt 700 mkr per år. Serviceförvaltningen satsar framåt och utvecklar hela tiden sin verksamhet för att på bästa sätt tillgodose våra kunders behov. Förvaltningen består av följande verksamheter:

•                            Fastighet
•                            Kost och städ
•                            IT-avdelning
•                            Utveckling och logistik
•                            Bemanningsavdelningen

Fastighetsavdelningens uppdrag är att förvalta Varberg kommuns fastigheter så att kapitalvärdet på både kort och lång sikt består samt att kommunens förvaltningar kan bedriva sina verksamheter i ändamålsenliga lokaler. Fastighetsavdelningen strävar efter en nöjd kund och detta ska synas i allt avdelningen utför.

ARBETSUPPGIFTER
Fastighetsavdelningen är i behov av en administratör som stöd för avdelningen. Du kommer att ingå i en grupp vars gemensamma ansvar är administration av larm (ändring av larmtider, öppettider dörrar mm i våra passersystem) samt administration av nycklar och passerbrickor som lånas ut till kommunanställda, hyresgäster och entreprenörer. Arbetet innebär både enskilt arbete och i grupp.

Förutom detta kommer du tillsammans med en kollega att arbeta med administration kopplat till myndighetsbesiktningar, samt vid behov andra administrativa uppgifter för avdelningen.

KVALIFIKATIONER
Vi ser gärna dig med arbetslivserfarenhet av en liknande roll. Meriterande om du har erfarenhet från fastighetsbranschen och kännedom om myndighetskrav. Då tjänsten innebär att arbeta i flertalet olika system är det av vikt att du har systemvana och inte är rädd att lära dig nya system.

Du är nyfiken och söker gärna upp information, utvecklar och förbättrar rutiner samt arbetssätt inom ditt område. Du har mycket goda kunskaper i Officepaketet. 

Som person har du en hög servicenivå, är van att hantera kunder och leverantörer både direkt, via e-post och telefon, och uttrycker dig väl i tal och skrift.

Krav på körkort B

ÖVRIGT
Varbergs kommun har ett politisk beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att medarbetare har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid.

Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!
Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Varberg

Populära jobb i Varberg