Publicerad: 2025-07-07

Logotyp

Registrator med utvecklingsansvar.

Adress

Orust

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Orust – den gröna och trygga ön där tanken är fri och drömmar får liv.

Vi satsar på utveckling och investerar i både välfärd och våra medarbetare.

Vi är stolta över att vår senaste medarbetarenkät visade att närmare 90% av våra medarbetare är stolta över att arbeta i Orust kommun.

Välkommen till oss! Om arbetsplatsen
Du har din arbetsplats på den administrativa enheten på sektor Ledning och verksamhet.

Enheten inbegriper olika administrativa stödfunktioner i kommunen, såsom sekreterare, arkivarie, kommunvägledare m fl roller. Administrativ chef leder enheten, som ligger under sektor Ledning och verksamhetsstöd.

Dina arbetsuppgifter 
Som registrator med utvecklingsansvar arbetar du, tillsammans med kollegor, med kommunens samlade registratur, som ansvarar för att registrera kommunens alla inkommande handlingar.

Du jobbar både med dagliga uppgifter och med långsiktig utveckling. En viktig del av jobbet är också att hjälpa andra, hålla utbildningar, ta fram rutiner och andra dokument i syfte att göra vår dokumenthanteringen ännu bättre.

Du ansvarar för att registrera kommunens alla inkommande allmänna handlingar tillsammans med en kollega. Tillsammans med kommunsekreterare, arkivarie och systemansvarig för ärendehanteringssystemet Lex arbetar ni strategiskt såväl som praktiskt för att utveckla kommunens dokumenthantering.

Om dig 
Du som söker bör ha en högskoleutbildning t ex inom offentlig förvaltning eller annan kunskap/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer är relevant för tjänsten. Du bör vara väl bekant med lagstiftningen inom området, som exempelvis Offentlighets- och sekretesslag, Tryckfrihetsförordningen och Förvaltningslagen.

För att lyckas i tjänsten krävs att du är noggrann, serviceinriktad och driven. Du behöver ha förmågan att arbeta självgående och i samarbete med andra. Du bör också ha en god förmåga att se helheten och förstå hur ditt arbete påverkar andra delar av organisationen. Du ska behärska svenska språket i tal och skrift.

Erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning är meriterande.

Övriga upplysningar:  
Antal: 1

Anställningsform: Tillsvidare

Arbetsomfattning: Heltid

Placering: Sektor Ledning och verksamhetsstöd, Administrativa enheten

Lön: Fast månadslön, individuell lönesättning.

Sista ansökningsdag: 2025-08-11

Övrigt: Intervjuer kommer att äga rum den 21/8, 26/8 eller 28/8.

För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren.

Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Inom vissa yrken i Orust kommun krävs utdrag ur belastningsregistret eller säkerhetsprövning. Det gäller alla som ska arbeta inom skolan, HR-, Ekonomienheten samt med direkt stöd till brukare inom sektor omsorg.

Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb:
Orust.se

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Orust

Populära jobb i Orust