Publicerad: 2025-07-07

Planerare till Charlottesborg
Kristianstads kommun har drygt 7 000 medarbetare som gör skillnad i människors vardag, varje dag. Hos oss hittar du medarbetare som brinner för välfärden och vill utveckla idéer till verklighet. Kristianstads kommun erbjuder flera olika karriärvägar så att du kan utvecklas genom hela arbetslivet.
Vill du ha ett självständigt, omväxlande arbete och gillar förändringar?
Nu söker vi en planerare till Demenscentrum A vård- och omsorgsboende. Enheten består av tre boendeenheter.
Vi ser fram emot din ansökan!
Observera att vissa uppgifter i annonsen kan komma att justeras till följd av en pågående översyn. Förbehåll för ändringar gäller.
ARBETSUPPGIFTER
Som planerare inom vård- och omsorgsboende har du ett självständigt och omväxlande arbete med uppgifter som varierar från dag till dag. I din roll ingår att prioritera, hantera information och skapa struktur.
Du arbetar nära enhetschef och övriga planerare med olika administrativa uppgifter framför allt bemanning på kort och lång sikt men också schemaläggning och semesterplanering. Planering av kundinsatser, beställningar, fakturahantering samt stöd till enhetschef med andra administrativa uppgifter ingår i din roll. Du arbetar i våra verksamhetssystem som exempelvis MultiAccess, LifeCarePlanering, Heroma med flera.
KVALIFIKATIONER
Du som söker har gymnasieutbildning inom vård- och omsorg, administrativ utbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig. Vi vill att du har erfarenhet av administrativt arbete såsom bemanning, planering och administration. Grundläggande datorvana och erfarenhet av arbete i IT-baserade system är ett krav. Det är meriterande med kunskap i MultiAccess, LifeCarePlanering och Heroma. Eftersom kommunikation och dokumentation ingår i arbetet behöver du god förmåga att uttrycka dig på svenska språket i tal och skrift. Vidare behöver du ha B-körkort.
Vi söker dig som trivs med att jobba i en verksamhet med ständiga utmaningar där förändring och nytänkande är viktiga inslag. Som planerare bidrar du till att systematiskt utveckla verksamheten. Du behöver ha ett stort engagemang god förmåga att samarbeta med medarbetare, ledning och kunder. Att kunna jobba med andra människor och vara bra på att lyssna, visa empati och respekt är viktiga delar i arbetet. Du behöver ha god förmåga att prioritera och hantera flera arbetsuppgifter samtidigt. Du är prestigelös, lyhörd och förstår vikten av att följa rutiner. Vidare behöver du ha förmåga att planera och organisera ditt arbete. Du behöver kunna följa instruktioner, lagstadgade krav och policys, samt förhålla dig till uppsatta tidsplaner.
ÖVRIGT
Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer som har behov av funktionsstöd samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är funktionsindelad i fyra verksamhetsområden: stöd i ordinärt boende, stöd i vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård samt funktionsstöd. I förvaltningen finns också myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne.
I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid.
Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer alternativt lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via medborgarcenter 044-13 50 00.
Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.
Vill du ha ett självständigt, omväxlande arbete och gillar förändringar?
Nu söker vi en planerare till Demenscentrum A vård- och omsorgsboende. Enheten består av tre boendeenheter.
Vi ser fram emot din ansökan!
Observera att vissa uppgifter i annonsen kan komma att justeras till följd av en pågående översyn. Förbehåll för ändringar gäller.
ARBETSUPPGIFTER
Som planerare inom vård- och omsorgsboende har du ett självständigt och omväxlande arbete med uppgifter som varierar från dag till dag. I din roll ingår att prioritera, hantera information och skapa struktur.
Du arbetar nära enhetschef och övriga planerare med olika administrativa uppgifter framför allt bemanning på kort och lång sikt men också schemaläggning och semesterplanering. Planering av kundinsatser, beställningar, fakturahantering samt stöd till enhetschef med andra administrativa uppgifter ingår i din roll. Du arbetar i våra verksamhetssystem som exempelvis MultiAccess, LifeCarePlanering, Heroma med flera.
KVALIFIKATIONER
Du som söker har gymnasieutbildning inom vård- och omsorg, administrativ utbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig. Vi vill att du har erfarenhet av administrativt arbete såsom bemanning, planering och administration. Grundläggande datorvana och erfarenhet av arbete i IT-baserade system är ett krav. Det är meriterande med kunskap i MultiAccess, LifeCarePlanering och Heroma. Eftersom kommunikation och dokumentation ingår i arbetet behöver du god förmåga att uttrycka dig på svenska språket i tal och skrift. Vidare behöver du ha B-körkort.
Vi söker dig som trivs med att jobba i en verksamhet med ständiga utmaningar där förändring och nytänkande är viktiga inslag. Som planerare bidrar du till att systematiskt utveckla verksamheten. Du behöver ha ett stort engagemang god förmåga att samarbeta med medarbetare, ledning och kunder. Att kunna jobba med andra människor och vara bra på att lyssna, visa empati och respekt är viktiga delar i arbetet. Du behöver ha god förmåga att prioritera och hantera flera arbetsuppgifter samtidigt. Du är prestigelös, lyhörd och förstår vikten av att följa rutiner. Vidare behöver du ha förmåga att planera och organisera ditt arbete. Du behöver kunna följa instruktioner, lagstadgade krav och policys, samt förhålla dig till uppsatta tidsplaner.
ÖVRIGT
Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer som har behov av funktionsstöd samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är funktionsindelad i fyra verksamhetsområden: stöd i ordinärt boende, stöd i vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård samt funktionsstöd. I förvaltningen finns också myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne.
I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid.
Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer alternativt lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via medborgarcenter 044-13 50 00.
Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.