Publicerad: 2025-07-09

Servicekoordinator - Södertälje
När du vill att jobbet ska vara mer än bara ett jobb erbjuder vi variation på olika sätt. Hos oss får du vara dig själv! För vi vet att en inkluderande arbetsplats ger framgång och det blir roligare att gå till jobbet. Hos oss får du intressanta och utmanande arbetsuppgifter.
Vi söker nu en servicekoordinator till vårt uppdrag hos kund AstraZeneca AB i Södertälje. Vi söker en driven och självgående kollega och erbjuder ett variationsrikt arbete med stort ansvar och engagerade kollegor.
Som servicekoordinator kommer du att vara vårt och kundens ansikte utåt och förväntas ha en hög servicemedvetenhet - ett värdskap utöver det vanliga. Vidare kommer du att vara "spindeln i nätet", koordinera och säkerställa Sodexos tjänsteleverans och aktivt sträva efter att skapa "a great place to work".
Rollen som servicekoordinator är en spännande roll och arbetet kommer att vara varierande, utmanande och kräva stort personligt engagemang.
Vad du kommer att jobba med
• Vara arbetsplatsens självklara servicepunkt och skapa en välkomnande atmosfär
• Vara kundens och Sodexos länk till övrig support från Södertälje
• Skapa och vårda en relation med fastighetsägarens serviceorganisation
• Bygga upp och vidareutveckla samt underhålla rutiner som krävs för serviceleveransen
• Stötta vår kund på plats i Södertälje med ständiga förbättringar och utveckling av arbetsplatsupplevelsen
• Stötta vår kunds kontor på plats i Stockholm vid sjukfrånvaro samt semester
Din vardag – varierande, dynamisk och med stort ansvar
Du kommer att arbeta med både praktiska och administrativa uppgifter såsom:
• Översyn av kontoret samt gemensamma miljöer – funktionellt, trivsamt och representativt
• Beställning och påfyllning av kontorsmaterial
• Vara behjälplig med AV-teknik
• Planering och genomförande av catering och event
• Administrativ support
• Övriga relevanta serviceuppgifter
Vem vi söker – en relationsbyggare med fingertoppskänsla
Vi söker en driven och serviceinriktad person med stark kommunikationsförmåga och tidigare erfarenhet från serviceyrke. Du har ett öga för detaljer och ett naturligt driv att ständigt förbättra vardagen för vår kund, gäster och externa besökare. Du är initiativrik, prestigelös, ansvarstagande och har förmågan att skapa en positiv atmosfär samt bygga förtroendefulla och långsiktiga relationer. Vidare är du strukturerad i ditt arbete.
För att lyckas i rollen ser vi att du har följande egenskaper och erfarenheter:
• Stark kommunikationsförmåga på både svenska och engelska (muntligt och skriftligt)
• Tidigare erfarenhet från serviceyrke med vana av att arbeta i en kundorienterad miljö
• Digital kompetens behärskar Officepaketet
• Helikopterperspektiv – du ser helheten och agerar strategiskt
• En vilja att leverera exceptionell service och skapa minnesvärda upplevelser
• HLR-utbildning är meriterande
• B-körkort
Vad vi erbjuder – mer än bara ett jobb
Utöver en spännande tjänst och härliga kollegor erbjuder vi dig bland annat:
• Flexibel och dynamisk arbetsmiljö
• Tillgång till löpande utbildning och utvecklingsprogram
• Möjligheter att växa inom företaget
• Stort fokus på hälsa och säkerhet
• Volontärarbete på betald arbetstid
Om tjänsten
• Tjänsten är heltid med start enligt överenskommelse
• Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
Frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen besvaras av Anna-Karin Malm, anna-karin.malm@sodexo.com.
Observera att vi endast tar emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Din ansökan vill vi ha senast 31/8. Men vänta inte urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatumet.
Observera att alla medarbetare inom Sodexo behöver genomföra en identitetsvalidering innan anställning påbörjas.
Välkommen att söka!
Sodexokoncernen
Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Sodexokoncernen är unik genom sitt oberoende och grundarfamiljens delägande, sin hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster och FM-tjänster. Dessa erbjudanden möter alla utmaningar i vardagen med ett dubbelt mål: att förbättra livskvaliteten för våra medarbetare och dem vi erbjuder våra tjänster, och att bidra till ekonomiska, sociala och miljömässiga framsteg i de samhällen där vi är verksamma. För oss går tillväxt och socialt engagemang hand i hand. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv för alla.
Vi söker nu en servicekoordinator till vårt uppdrag hos kund AstraZeneca AB i Södertälje. Vi söker en driven och självgående kollega och erbjuder ett variationsrikt arbete med stort ansvar och engagerade kollegor.
Som servicekoordinator kommer du att vara vårt och kundens ansikte utåt och förväntas ha en hög servicemedvetenhet - ett värdskap utöver det vanliga. Vidare kommer du att vara "spindeln i nätet", koordinera och säkerställa Sodexos tjänsteleverans och aktivt sträva efter att skapa "a great place to work".
Rollen som servicekoordinator är en spännande roll och arbetet kommer att vara varierande, utmanande och kräva stort personligt engagemang.
Vad du kommer att jobba med
• Vara arbetsplatsens självklara servicepunkt och skapa en välkomnande atmosfär
• Vara kundens och Sodexos länk till övrig support från Södertälje
• Skapa och vårda en relation med fastighetsägarens serviceorganisation
• Bygga upp och vidareutveckla samt underhålla rutiner som krävs för serviceleveransen
• Stötta vår kund på plats i Södertälje med ständiga förbättringar och utveckling av arbetsplatsupplevelsen
• Stötta vår kunds kontor på plats i Stockholm vid sjukfrånvaro samt semester
Din vardag – varierande, dynamisk och med stort ansvar
Du kommer att arbeta med både praktiska och administrativa uppgifter såsom:
• Översyn av kontoret samt gemensamma miljöer – funktionellt, trivsamt och representativt
• Beställning och påfyllning av kontorsmaterial
• Vara behjälplig med AV-teknik
• Planering och genomförande av catering och event
• Administrativ support
• Övriga relevanta serviceuppgifter
Vem vi söker – en relationsbyggare med fingertoppskänsla
Vi söker en driven och serviceinriktad person med stark kommunikationsförmåga och tidigare erfarenhet från serviceyrke. Du har ett öga för detaljer och ett naturligt driv att ständigt förbättra vardagen för vår kund, gäster och externa besökare. Du är initiativrik, prestigelös, ansvarstagande och har förmågan att skapa en positiv atmosfär samt bygga förtroendefulla och långsiktiga relationer. Vidare är du strukturerad i ditt arbete.
För att lyckas i rollen ser vi att du har följande egenskaper och erfarenheter:
• Stark kommunikationsförmåga på både svenska och engelska (muntligt och skriftligt)
• Tidigare erfarenhet från serviceyrke med vana av att arbeta i en kundorienterad miljö
• Digital kompetens behärskar Officepaketet
• Helikopterperspektiv – du ser helheten och agerar strategiskt
• En vilja att leverera exceptionell service och skapa minnesvärda upplevelser
• HLR-utbildning är meriterande
• B-körkort
Vad vi erbjuder – mer än bara ett jobb
Utöver en spännande tjänst och härliga kollegor erbjuder vi dig bland annat:
• Flexibel och dynamisk arbetsmiljö
• Tillgång till löpande utbildning och utvecklingsprogram
• Möjligheter att växa inom företaget
• Stort fokus på hälsa och säkerhet
• Volontärarbete på betald arbetstid
Om tjänsten
• Tjänsten är heltid med start enligt överenskommelse
• Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
Frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen besvaras av Anna-Karin Malm, anna-karin.malm@sodexo.com.
Observera att vi endast tar emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Din ansökan vill vi ha senast 31/8. Men vänta inte urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatumet.
Observera att alla medarbetare inom Sodexo behöver genomföra en identitetsvalidering innan anställning påbörjas.
Välkommen att söka!
Sodexokoncernen
Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Sodexokoncernen är unik genom sitt oberoende och grundarfamiljens delägande, sin hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster och FM-tjänster. Dessa erbjudanden möter alla utmaningar i vardagen med ett dubbelt mål: att förbättra livskvaliteten för våra medarbetare och dem vi erbjuder våra tjänster, och att bidra till ekonomiska, sociala och miljömässiga framsteg i de samhällen där vi är verksamma. För oss går tillväxt och socialt engagemang hand i hand. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv för alla.