Publicerad: 2025-07-14
Supply Chain Assistant
Adress
Göteborg
Anställning
Heltid
Lönetyp
Fast månads- vecko- eller timlön
Vi söker just nu en Supply Chain Manager till vår kund i Göteborg. Det är ett svenskt företag med global närvaro, som sedan 1989 utvecklat innovativa lösningar för att förbättra livskvaliteten för hörselskadade och döva. Genom att kombinera teknik med empati hjälper de människor till ett tryggare och mer självständigt liv – både i hemmet och ute i samhället. Huvudkontoret ligger i Göteborg, och företaget verkar i Europa, Asien och USA.
Just nu söker vår kund en lösningsorienterad och tysktalande Supply Chain Assistant som vill vara med och bidra till deras fortsatta tillväxt.
Om rollen
Som Supply Chain Assistant blir du en viktig del av deras Supply Chain-team, med fokus på att stötta försäljningen och kunderna på den tyska marknaden. Rollen innebär ett nära samarbete med kollegor i Sverige, samt kontakter med både kunder och samarbetspartners i Tyskland.
Exempel på arbetsuppgifter:
- Hantering av order och leveranser – med fokus på Tyskland
- Stöd till kundtjänst – främst för den tysktalande marknaden
- Support till serviceavdelningen i service- och kvalitetsärenden
- Övriga operativa uppgifter inom avdelningen
- Samarbete med interna funktioner som försäljning, produktägare, ekonomi och kvalitet
Tjänsten är på heltid och placerad i Sisjön, Göteborg.
Löne sker enligt överenskommelse med arbetsgivare
Krav för tjänsten
- Är lösningsorienterad och har ett tydligt kundfokus
- Har datorvana och god uppfattning av administrativt arbete
- Talar och skriver obehindrat på svenska, engelska och tyska
Meriterande erfarenheter
- Erfarenhet av lagerarbete och/eller kundtjänst
- Tidigare arbete i en internationell miljö
- Erfarenhet av att arbeta mot den tyska marknaden
- Vana att arbeta i affärs-/logistiksystem och med orderhantering
Välkommen med din ansökan!