Publicerad: 2025-07-16

Logotyp

Business Center Manager till HL Display

Adress

Timrå

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Nu söker vi en Business Center Manager till HL Display. Vill du ha en nyckelroll i ett globalt företag där du får leda ett team, driva förbättringsarbete och skapa en serviceupplevelse i världsklass? Då kan detta vara din nästa utmaning.

Om Kunden

HL Display är en internationell marknadsledare inom butikskommunikation och produktpresentation. Med lösningar som finns i butiker över hela världen hjälper HL Display sina kunder att skapa inspirerande butiksupplevelser och ökad försäljning. Företaget har en stark lokal förankring i Sundsvall där både produktion och affärsstöd finns samlat, men är samtidigt en del av en global koncern som präglas av innovation, hållbarhet och ett starkt kundfokus.

Om rollen

I rollen som Business Center Manager ansvarar du för att leda och utveckla vår Business Center-verksamhet i Sundsvall. Ditt uppdrag är att säkerställa att behoven hos såväl kunder som andra intressenter möts med bibehållen kostnadseffektivitet och hög kvalitet. Rollen innebär både ett strategiskt och operativt ansvar där du utvecklar strukturer, processer, samarbeten och arbetsklimat. Du leder ett team med fokus på tillgänglighet, servicegrad, kapacitet och effektivitet, samtidigt som du bygger starka relationer med koncernens olika säljbolag, hubbar och partners.

I rollen förväntas du arbeta aktivt med förbättringar, utveckla medarbetarna och skapa en kultur där delaktighet och utveckling står i centrum.

Din profil

För att trivas i rollen är du en naturlig ledare med god kommunikativ förmåga och stark drivkraft. Du har förmågan att skapa engagemang och delaktighet, samtidigt som du har förmågan att skapa struktur. Du har en positiv inställning, ser möjligheter i förändring och vågar fatta beslut även i komplexa situationer. Som person är du lyhörd, lösningsorienterad och har ett genuint intresse för att utveckla både människor och verksamhet. Du har lätt för att bygga relationer både internt och externt, och du trivs i en roll där du får kombinera operativt ansvar med långsiktig utveckling.

Krav för tjänsten

· Du har erfarenhet som chef inom ett eller flera av dessa områden: logistik, operativt inköp, kundservice eller transport. Helst ska du ha dessa erfarenheter från industrisektorn.

· Du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och/eller logistik

· Talar engelska och svenska flytande, både i tal och skrift

· God vana att arbeta i Officepaketet och främst med Excel

Meriterande:

· Erfarenhet av Jeeves eller motsvarande ERP-system

Övrigt

Startdatum: Enligt överenskommelse

Uppdragsform: Tillsvidareanställning (med provanställning) där du blir anställd direkt hos HL Display

Ort: Sundsvall

Då vi jobbar löpande med urvalet så kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test.

Läs mer om varför vi använder tester i våra rekryteringar här. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.

Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Ida Mossnelid via 076-006 62 95 och ida@stegra.nu.

På grund av semestertider så kan svarstiderna vara lite längre.

Stegra hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.

Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Timrå

Populära jobb i Timrå