Publicerad: 2025-07-24

Logotyp

Vi behöver utöka vårt härliga team! Är du vår nya kollega? Ref.nr 300-2025

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Vi behöver utöka vårt härliga team. Är du vår nya kollega?

Enhetschef, Kristianstad

Referensnummer: 300–2025

MejDej-kooperativet är ett brukarkooperativ vars ändamål är att ge assistansberättigade medlemmar möjlighet till en självvald och självstyrd personlig assistans. För att möjliggöra detta åtar sig

MejDej-kooperativet arbetsgivarskapet för medlemmarnas personliga assistenter. Medlemmarna väljer själva sina assistenter, schemalägger assistenterna samt bestämmer över arbetsinnehåll.

De flesta av våra medlemmar är antingen egna arbetsledare för sina assistenter eller har de valt en annan arbetsledare.

Vi har god kompetens hos våra anställda och vi vill att såväl medlemmar som anställda, ska känna sig tillfreds med oss som assistansanordnare och arbetsgivare.

Som anställd har du möjlighet att ta del av de utbildningar som vi erbjuder våra anställda samt subventionerad friskvård. Du kan hitta mer information på vår hemsida www.mejdej.se

MejDej-kooperativet har tillstånd enligt Inspektionen för Vård och Omsorg (IVO).

Arbetsuppgifter.

Som enhetschef jobbar du nära verksamhetsledaren och har ett verksamhets-, personal- och arbetsmiljöansvar. Du bistår vid myndighetskontakter, ansökningar, yttrande samt överklagande enligt LSS. Du kommer att medverka i olika utbildningsinsatser och du kommer även att ingå i vår beredskapsgrupp som innebär beredskap ca 8 veckor/år. Du är ett stöd för medlemmar, arbetsledare och assistenter och har ansvar för att våra medlemmar har en god och säker assistans.

Kvalifikationer.

Vi söker dig som har socionomexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren anser som likvärdig. Vi vill att du har erfarenhet inom LSS och goda kunskaper om LSS-lagens intentioner och regelverk.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi förväntar oss att du är ödmjuk, glad, positiv, flexibel, att du kan samarbeta men även driva frågor självständigt.

Tjänsten är placerad på vårt kontor som ligger i centrala Kristianstad, men dina arbetsuppgifter kräver även resor till vår filial i Ängelholm, samt till våra medlemmar som finns inom 15 mils radie runt Kristianstad.

Ansökan ska innehålla: personligt brev, meritförteckning, referenser och eventuella lönekrav.

Rekrytering kommer att påbörjas innan sista ansökningsdag.

Körkort


B körkort fordras. Tillgång till egen bil krävs.

Arbetstid/Varaktighet

Tjänsten är på heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.

Lön

Individuell lönesättning. Fremia:s kollektivavtal. Ange löneanspråk i ansökan.


Varmt välkommen med din ansökan

Ansök via e-post till eva@mejdej.se

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Kristianstad

Populära jobb i Kristianstad