Publicerad: 2025-07-25

HR Business partner
Är du en erfaren och engagerad HR business partner som trivs med att arbeta både operativt och strategiskt? Vill du bidra till utvecklingen av HR-processer i en organisation med internationell prägel? Då kan detta vara uppdraget för dig!
Om företaget
G Larsson Starch Technology AB är ett familjeföretag med en lång historia av framstående arbete med maskinlinjer inom stärkelseproduktion. Arbetet med att ständigt utveckla nya och bättre lösningar pågår konstant. Arbetsplatsen präglas av en familjär och öppen atmosfär samtidigt som man driver innovation och tillväxt. Kontoren har öppna dörrar där samarbetet flödar fritt, och alla medarbetare uppmuntras att bidra med sina unika perspektiv.
Eva, som ansvarar för HR området hos oss, går i pension och därför söker vi nu dig som vill axla hennes roll framåt. I denna rekrytering samarbetar vi med Wikan Personal.
Dina arbetsuppgifter
Som HR business partner hos oss på G Larsson Starch Technology får du möjlighet till en bred och dynamisk roll där du arbetar konsultativt och rådgivande inom flera delar av HR-området. Du har många kontaktytor och blir en viktig del av verksamheten där du har möjlighet att utveckla och stärka organisationens HR-processer och verksamhetsstöd.
Som HR business partner kommer du att spela en central roll bland alla medarbetarna. Du arbetar både självständigt och i nära samarbete med alla medarbetare. Du rapporterar till vår ekonomichef.
Arbetsuppgifterna innebär bland annat att:
• Operativt, taktiskt och strategiskt arbeta inom hela HR-området med exempelvis strategisk personalplanering, rekrytering, lönebildning, rehabilitering och arbetsrätt
• Ge verksamhetsnära stöd till cheferna i deras arbetsgivar- och ledarroll samt stötta i frågor rörande lönebildning och anställningsvillkor
• Hantera arbetsrätts- och arbetsmiljöfrågor
• Administrera hela löneprocessen från början till slut samt administrera anställningar och anställningsavtal
• Vid behov implementera och uppdatera riktlinjer, policys och vår personalhandbok
• Självständigt driva processer, frågor och ärenden inom HR-området
• Samverka med fackliga organisationer samt sitta med i skyddskommitté.
• Övervaka viktiga rutiner för att säkerställa effektiv administration.
Din bakgrund/Dina egenskaper
Som person är du utåtriktad, engagerad, prestigelös och har lätt för att samarbeta. Du är pedagogisk och tydlig med förmåga att bygga relationer och skapa nätverk. Din helhetssyn gör att du kan sätta in enskilda frågor i ett större sammanhang och du har en god analytisk förmåga. Ditt arbetssätt är strukturerat och du är noggrann samtidigt som du är lösningsorienterad och resultatinriktad. Du har förmåga att ta initiativ, att planera och driva ditt arbete framåt. Tjänsten kräver att du har hög integritet, en stark ansvarskänsla och gott omdöme.
Stor vikt kommer läggas på personliga förmågor.
Vidare söker vi dig som har:
• Högskole- eller universitetsutbildning med inriktning mot HR, alternativt annan utbildning som myndigheten bedömer som likvärdig
• Flerårig erfarenhet av att självständigt driva HR-processer och av att ge kvalificerat HR-stöd till chefer
• Mycket goda kunskaper i arbetsrättsliga frågor
• Goda kunskaper i tal och skrift på svenska och engelska
• God administrativ förmåga
Information och kontakt
Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Bromölla. Inom koncernen finns även ett bolag i Staffanstorp, VK mekaniska AB, där man också har ett visst HR ansvar och får vara beredd att åka till vid behov.
Tjänsten är på heltid men om önskemål finns från den som tillträder så går det att diskutera anställningsgrad mellan 80-100%. Tjänsten är tillsvidareanställning med provanställning 6 månader. Tillsättning enligt överenskommelse.
Välkommen med din ansökan via www.wikan.se. Sista ansökningsdag är den 19 augusti 2025. För mer information eller frågor, välkommen att kontakta rekryteringskonsult Johanna Fondell 044-590 65 02.
Vi ser fram emot din ansökan!
Om Wikan Personal
Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 17 orter i Sverige, en omsättning på cirka 400 miljoner kronor och omkring 700 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner. Läs mer på www.wikan.se
Om företaget
G Larsson Starch Technology AB är ett familjeföretag med en lång historia av framstående arbete med maskinlinjer inom stärkelseproduktion. Arbetet med att ständigt utveckla nya och bättre lösningar pågår konstant. Arbetsplatsen präglas av en familjär och öppen atmosfär samtidigt som man driver innovation och tillväxt. Kontoren har öppna dörrar där samarbetet flödar fritt, och alla medarbetare uppmuntras att bidra med sina unika perspektiv.
Eva, som ansvarar för HR området hos oss, går i pension och därför söker vi nu dig som vill axla hennes roll framåt. I denna rekrytering samarbetar vi med Wikan Personal.
Dina arbetsuppgifter
Som HR business partner hos oss på G Larsson Starch Technology får du möjlighet till en bred och dynamisk roll där du arbetar konsultativt och rådgivande inom flera delar av HR-området. Du har många kontaktytor och blir en viktig del av verksamheten där du har möjlighet att utveckla och stärka organisationens HR-processer och verksamhetsstöd.
Som HR business partner kommer du att spela en central roll bland alla medarbetarna. Du arbetar både självständigt och i nära samarbete med alla medarbetare. Du rapporterar till vår ekonomichef.
Arbetsuppgifterna innebär bland annat att:
• Operativt, taktiskt och strategiskt arbeta inom hela HR-området med exempelvis strategisk personalplanering, rekrytering, lönebildning, rehabilitering och arbetsrätt
• Ge verksamhetsnära stöd till cheferna i deras arbetsgivar- och ledarroll samt stötta i frågor rörande lönebildning och anställningsvillkor
• Hantera arbetsrätts- och arbetsmiljöfrågor
• Administrera hela löneprocessen från början till slut samt administrera anställningar och anställningsavtal
• Vid behov implementera och uppdatera riktlinjer, policys och vår personalhandbok
• Självständigt driva processer, frågor och ärenden inom HR-området
• Samverka med fackliga organisationer samt sitta med i skyddskommitté.
• Övervaka viktiga rutiner för att säkerställa effektiv administration.
Din bakgrund/Dina egenskaper
Som person är du utåtriktad, engagerad, prestigelös och har lätt för att samarbeta. Du är pedagogisk och tydlig med förmåga att bygga relationer och skapa nätverk. Din helhetssyn gör att du kan sätta in enskilda frågor i ett större sammanhang och du har en god analytisk förmåga. Ditt arbetssätt är strukturerat och du är noggrann samtidigt som du är lösningsorienterad och resultatinriktad. Du har förmåga att ta initiativ, att planera och driva ditt arbete framåt. Tjänsten kräver att du har hög integritet, en stark ansvarskänsla och gott omdöme.
Stor vikt kommer läggas på personliga förmågor.
Vidare söker vi dig som har:
• Högskole- eller universitetsutbildning med inriktning mot HR, alternativt annan utbildning som myndigheten bedömer som likvärdig
• Flerårig erfarenhet av att självständigt driva HR-processer och av att ge kvalificerat HR-stöd till chefer
• Mycket goda kunskaper i arbetsrättsliga frågor
• Goda kunskaper i tal och skrift på svenska och engelska
• God administrativ förmåga
Information och kontakt
Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Bromölla. Inom koncernen finns även ett bolag i Staffanstorp, VK mekaniska AB, där man också har ett visst HR ansvar och får vara beredd att åka till vid behov.
Tjänsten är på heltid men om önskemål finns från den som tillträder så går det att diskutera anställningsgrad mellan 80-100%. Tjänsten är tillsvidareanställning med provanställning 6 månader. Tillsättning enligt överenskommelse.
Välkommen med din ansökan via www.wikan.se. Sista ansökningsdag är den 19 augusti 2025. För mer information eller frågor, välkommen att kontakta rekryteringskonsult Johanna Fondell 044-590 65 02.
Vi ser fram emot din ansökan!
Om Wikan Personal
Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 17 orter i Sverige, en omsättning på cirka 400 miljoner kronor och omkring 700 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner. Läs mer på www.wikan.se