Publicerad: 2025-07-25

Logotyp

Operativ Inköpare till Örnsköldsvik

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön



Är du en strukturerad person som gillar att ha många bollar i luften?

Vill du vara med och påverka framtidens inköpsarbete i en organisation som satsar på förbättring och digitalisering? Då kan det här vara din nästa utmaning! Just nu söker vi en operativ inköpare för ett konsultuppdrag. Här får du chansen att arbeta i en roll med stor variation i arbetsuppgifterna och goda möjligheter att påverka.



Din vardag

Som  operativ inköpare kommer du att ha en nyckelroll i inköpsflödt för ffa konsulttjänster. Du ansvarar för orderläggning, fakturahantering och löpande administration – främst i SAP och Microsoft Office.

Du jobbar nära interna beställare och leverantörer, och är en del av ett engagerat team där samarbete och struktur är nyckeln till framgång. Det är högt i tak, och du ges utrymme att vara med och utveckla både rutiner och processer.

 



Exempel på arbetsuppgifter:
  • Orderläggning och uppföljning inköp
  • Fakturahantering och administrativa uppgifter i SAP
  • Koordinering med interna beställare och externa leverantörer
  • Dokumentation och uppföljning i Excel, Word och Outlook
  • Bidra till utveckling av arbetsmetoder och inköpsprocesser



Vem är du?

För att trivas i rollen ser vi att du är lösningsfokuserad, noggrann och bra på att arbeta strukturerat – även när tempot är högt. Du tycker om att arbeta tillsammans med andra och har lätt för att kommunicera och samordna.

Vi tror att du har:



  • Eftergymnasial utbildning inom inköp/administration/ekonomi
  • eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom indirekt inköp
  • Mycket god datorvana
  • Goda kunskaper i MS Office (framför allt Excel, Word, Outlook)
  • Meriterande: Erfarenhet av SAP eller liknande inköpssystem
  • Kommunikativa kunskaper i svenska och engelska



Vad erbjuder vi dig?

  • En varierad och utvecklande roll
  • En arbetsplats i förändring med fokus på förbättring och digitalisering
  • Ett samarbetsinriktat team med god stämning

 



När du blir en av oss 

Denna tjänst innebär att du kommer bli anställd som konsult hos oss på OnePartnerGroup och du kommer tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund i Örnsköldsvik. Som konsult hos oss har du din konsultchef som stöttar dig i att lyckas och trivas. Självklart innefattas din anställning av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension och friskvårdsbidrag, för inget är viktigare än att du känner dig trygg med din anställning hos oss. Låt oss bli din nya kollega!  



 



Din ansökan

Dina ansökningshandlingar bestående av CV och personligt brev skickar du in via onepartnergroup.se.  Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Observera att vi inte behandlar ansökningar inkomna via mail på grund av GDPR. Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta VD 0660-689 604, malin.vedman@onepartnergroup.se. Drogtest samt säkerhetsintervju ingår i processen.

Efter att du ansökt till tjänsten kommer du få ett sms och e-post från vår AI-kollega Sara (avsändare OnePartnerGroup/OPG) med en länk för att besvara några urvalsfrågor för tjänsten. Vi gillar nämligen att testa nya saker och det kommer du direkt att få ta del av genom första urvalet i processen.


Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Örnsköldsvik

Populära jobb i Örnsköldsvik