Publicerad: 2025-08-05

Supporttekniker
Supporttekniker till globalt Servicedesk-team
Vill du bli en del av ettIT-supportteam som hjälper användare i norden ? Vi söker nu drivna medarbetare till vårt 1st line supportteam med fokus på Danmark, Sverige och Norge.
Om rollen:
Som IT-supportspecialist ger du effektiv och trevlig support på danska, svenska och norska via telefon, e-post, chatt och portal – under kontorstider ) Du hanterar ärenden och serviceförfrågningar gällande hårdvara, mjukvara, M365, utskriftslösningar och nätverksåtkomst. Du supporterar även användarhantering i Active Directory och Microsoft 365, såsom konto upplåsning, lösenordsåterställning och grupphantering.
Vår arbetsstyrka:
•
5 dansktalande
•
4 svensktalande
•
4 norsktalande
• Du kommunicerar obehindrat på minst ett av de nordiska språken – gärna även engelska!
Dina arbetsuppgifter inkluderar:
•
Att logga och lösa ärenden inom givna SLA, med verktyg som ServiceNow
•
Första linjens problemlösning eller eskalering till 2nd/3rd line vid behov
•
Upprätthålla hög kundnöjdhet med professionell kommunikation och tydliga statusuppdateringar
•
Följa kunskapsartiklar och rutiner;, rapportera förbättringsförslag i Knowledgedatabaden
Vi söker dig som har:
•
Flytande kunskaper i danska, norska eller svenska (enligt resursfördelning ovan)
•
Meriterande: God engelska och fler språk
•
Tidigare erfarenhet av servicedesk och ärendehantering, gärna enligt ITIL
•
Kännedom om verktyg som ServiceNow, fjärrstyrningsverktyg, Active Directory och M365
Bli en nyckelperson i vårt engagerade supportteam och utvecklas tillsammans med oss! Skicka in din ansökan idag och gör skillnad för våra globala slutanvändare.
Vill du bli en del av ettIT-supportteam som hjälper användare i norden ? Vi söker nu drivna medarbetare till vårt 1st line supportteam med fokus på Danmark, Sverige och Norge.
Om rollen:
Som IT-supportspecialist ger du effektiv och trevlig support på danska, svenska och norska via telefon, e-post, chatt och portal – under kontorstider ) Du hanterar ärenden och serviceförfrågningar gällande hårdvara, mjukvara, M365, utskriftslösningar och nätverksåtkomst. Du supporterar även användarhantering i Active Directory och Microsoft 365, såsom konto upplåsning, lösenordsåterställning och grupphantering.
Vår arbetsstyrka:
•
5 dansktalande
•
4 svensktalande
•
4 norsktalande
• Du kommunicerar obehindrat på minst ett av de nordiska språken – gärna även engelska!
Dina arbetsuppgifter inkluderar:
•
Att logga och lösa ärenden inom givna SLA, med verktyg som ServiceNow
•
Första linjens problemlösning eller eskalering till 2nd/3rd line vid behov
•
Upprätthålla hög kundnöjdhet med professionell kommunikation och tydliga statusuppdateringar
•
Följa kunskapsartiklar och rutiner;, rapportera förbättringsförslag i Knowledgedatabaden
Vi söker dig som har:
•
Flytande kunskaper i danska, norska eller svenska (enligt resursfördelning ovan)
•
Meriterande: God engelska och fler språk
•
Tidigare erfarenhet av servicedesk och ärendehantering, gärna enligt ITIL
•
Kännedom om verktyg som ServiceNow, fjärrstyrningsverktyg, Active Directory och M365
Bli en nyckelperson i vårt engagerade supportteam och utvecklas tillsammans med oss! Skicka in din ansökan idag och gör skillnad för våra globala slutanvändare.