Publicerad: 2025-08-05

Logotyp

Ekonomiassistent / Redovisningsassistent

Anställning

Deltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Till Grossisten Nordic AB söker vi en ny kollega till vår ekonomiavdelning.

Vi söker dig som har god förståelse för bokföring och ekonomi. Du kommer att arbeta med hela flödet inom reskontra, löpande bokföring, löner, fakturering, betalningar, släppa ut ordar, avstämningar och skattedeklarationer. Vi arbetar i Visma E-ekonomi (numera Spiris Bokföring och Fakturering) och har du tidigare erfarenhet från det ser vi det som positivt.


För att trivas i denna roll måste du vara noggrann och ansvarsfull, samtidigt som du kan arbeta effektivt både självständigt och i team.


Vi ser gärna att du har en gymnasieutbildning inom ekonomi eller motsvarande, samt flerårig erfarenhet av att arbeta med redovisning.


Eftersom ekonomiavdelningen är en stödfunktion på företaget behöver du ofta samarbeta med andra delar av organisationen, liksom kunder och leverantörer på telefon och mail.


Arbetsuppgifter:

  • Kund- och leverantörs reskontra
  • Löpande bokföring
  • Fakturering
  • Betalningar och påminnelsehantering
  • Lönehantering
  • Rapportering och deklarationer
  • Administration


Kvalifikationer:

  • Tidigare erfarenhet inom redovisning: minst 2 år
  • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
  • Goda kunskaper i Office 365


Meriterande:

  • Erfarenhet av Visma/Spiris


Välkommen med din ansökan! Vi intervjuar löpande så skicka gärna din ansökan redan idag.


Omfattning: Deltid 50-75%

Varaktighet: 12 månader med eventuell förlängning

Anställningsform: Tidsbegränsad anställning

Ansök via e-post till jobb@ledgrossisten.se

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Helsingborg

Populära jobb i Helsingborg