Publicerad: 2025-08-06

Nu söker vi en erfaren Orderadministratör/Säljadministratör
Om tjänsten
Nu söker vi en självgående och serviceinriktad säljadministratör/ orderadministratör. Arbetsplatsen ligger i Hammarby sjöstad och arbetstiderna är mellan 08:00-17:00 (flex mellan 07:30–09:00).
I denna roll får du en central funktion där du stöttar såväl kunder som interna avdelningar såsom ekonomi, försäljning och logistik. Du hanterar hela orderflödet – från orderläggning till fakturering – och bidrar med din problemlösningsförmåga och strukturella styrka i en verksamhet där tempot tidvis är högt.
Du kommer att:
• Säkerställa korrekt fakturering och följa upp betalningar i samarbete med ekonomiavdelningen
• Arbeta i affärssystemet JD Edwards
• Följa upp ordrar och hantera avvikelser och kundärenden
• Uppdatera leveransadresser och hantera löpande kundkontakt
• Ta fram säljstatistik vid behov
Tjänsten som säljadministratör/ orderadministratör är ett konsultuppdrag med start omgående och gäller i 6 månader.
Vi söker dig som har några års erfarenhet av order- eller säljadministration och snabbt kan sätta dig in i nya rutiner och system. Du är en person som tar initiativ, arbetar självständigt och förstår hur olika delar av affärsflödet hänger samman.
Krav för tjänsten:
• Några års erfarenhet av order- eller säljadministration
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
• Goda kunskaper i Excel
• Erfarenhet av affärssystem
• En noggrann, ansvarstagande och serviceorienterad inställning
Meriterande:
Erfarenhet av affärssystem – JD Edwards är ett starkt plus
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:
Haymanot Yigremachew via Adecco´s växel 010 – 173 73 00
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!
Nu söker vi en självgående och serviceinriktad säljadministratör/ orderadministratör. Arbetsplatsen ligger i Hammarby sjöstad och arbetstiderna är mellan 08:00-17:00 (flex mellan 07:30–09:00).
I denna roll får du en central funktion där du stöttar såväl kunder som interna avdelningar såsom ekonomi, försäljning och logistik. Du hanterar hela orderflödet – från orderläggning till fakturering – och bidrar med din problemlösningsförmåga och strukturella styrka i en verksamhet där tempot tidvis är högt.
Du kommer att:
• Säkerställa korrekt fakturering och följa upp betalningar i samarbete med ekonomiavdelningen
• Arbeta i affärssystemet JD Edwards
• Följa upp ordrar och hantera avvikelser och kundärenden
• Uppdatera leveransadresser och hantera löpande kundkontakt
• Ta fram säljstatistik vid behov
Tjänsten som säljadministratör/ orderadministratör är ett konsultuppdrag med start omgående och gäller i 6 månader.
Vi söker dig som har några års erfarenhet av order- eller säljadministration och snabbt kan sätta dig in i nya rutiner och system. Du är en person som tar initiativ, arbetar självständigt och förstår hur olika delar av affärsflödet hänger samman.
Krav för tjänsten:
• Några års erfarenhet av order- eller säljadministration
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
• Goda kunskaper i Excel
• Erfarenhet av affärssystem
• En noggrann, ansvarstagande och serviceorienterad inställning
Meriterande:
Erfarenhet av affärssystem – JD Edwards är ett starkt plus
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:
Haymanot Yigremachew via Adecco´s växel 010 – 173 73 00
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!