Publicerad: 2025-09-08

Kundservice inom IT
Vi söker en tekniskt intresserad service desk-medarbetare som talar Danska, Svenska och Engelska till vår kunds drivna team!
Har du ett öga för IT, en lugn och trygg framtoning samt viljan att möta användare med support i världsklass? Då kan du vara den vi söker!
Om rollen:
I rollen som medarbetare inom service desk blir du första kontakten för en användare som behöver assistans. De inkommande kontakterna kommer från anställda inom företaget vi supportar. Du kommer att:
- Hjälpa användare med tekniska frågor och utmaningar via telefon, e-post och chatt.
- Läsa kunskapsartiklar och följa rutiner och processer samt registrera och följa upp ärenden i ett system
- Felsöka, guida och lösa problem – alltid med ett professionellt och pedagogiskt förhållningssätt.
- Arbeta i olika system och verktyg – meriterande om du är systemvan.
- Samarbeta tätt med ditt team och andra avdelningar för att säkerställa hög kundnöjdhet och ständiga förbättringar.
Vem är du?
- Du gillar att ge support, gillar teknik och förstår vikten av att man följer processer, rutiner och kunskapsartiklar.
- Har lätt att lära sig nya saker
- Är trygg i dig själv och behåller lugnet även när det hettar till.
- Har ett intresse för IT och tycker det är roligt att hjälpa andra förstå den.
- Gillar att arbeta strukturerat i olika digitala miljöer.
- Vill vara en del av ett engagerat och målinriktat team där vi stöttar och lyfter varandra med kontinuerlig feedback.
Meriterande
- Erfarenhet av tekniskt arbete
- Erfarenhet av ServiceNow ticketsystem
- Är systemvan i olika miljöer
Vi erbjuder dig:
- En arbetsplats där din tekniska nyfikenhet uppmuntras.
- Ett dedikerat team som brinner för både användarupplevelse och laganda.
- Möjlighet till utveckling både inom kundservice och IT.
- Ett inkluderande och harmoniskt arbetsklimat – med både skratt och fokus.
- Feedbackkultur
- Support till en av Sveriges och Europas största livsmedelsproducenter.
Tillträde: Så snart som möjligt
Omfattning; Heltid, 40 timmar i veckan och schemaläggs mellan 06:45-15:45 eller 08:00-17:00 och 45 minuters lunch plus rast om 15 minuter.
Anställning; Tillsvidare med inledande provanställning
Plats: Stockholm eller Sundsvall.
Skicka din ansökan till ansokan@wecall.se och märk din ansökan med ”LM Danska linjen september 2025”
Ansök via e-post till ansokan@wecall.se