Publicerad: 2025-09-10
Receptions- och konferenschef - Vikariat
Best Western Royal Star Hotel är ett fyrstjärnigt affärs- och konferenshotell som är beläget i Älvsjö intill Stockholmsmässan. Hotellet har 103 rymliga och välinredda rum, anpassade för både konferensgäster och barnfamiljer. Vi har även tre konferenslokaler, bar, à la carte restaurang samt ett av Stockholms största hotellgym.
Rollen
Vi söker nu en receptions- och konferenschef på heltid. Tjänsten är ett vikariat på ca 1 år med möjlighet till förlängning. I tjänsten ingår dag och kvällstjänstgöring samt helgarbete.
Vi söker dig som har erfarenhet av hotellreception och konferens och som behärskar hotellsystemet Opera. Du ska ha tidigare erfarenhet från hotellreception, gärna i ledande befattning. Har du arbetat inom kedjan Best Western är det meriterande. Du ska kunna uttrycka dig väl på svenska och engelska, både i tal och skrift. Övriga språk är meriterande. Du är en person som är självgående, glad, flexibel, engagerad och stresstålig. Du ska vara professionell i din inställning och ha hög social kompetens. I rollen som receptionschef är du den operativa ledaren i receptionen och ansvarar för den dagliga driften av reception och konferens.
Dina ansvarsområden
- Du kommer att utföra sedvanliga receptionsuppgifter såsom in- och utcheckning, telefonväxel, kassahantering, rumsbokningar, konferensbokningar, öppna/stänga i våra bokningskanaler samt att ta väl hand om våra gäster.
- Uppskatta ett varierande schema som inkluderar dag-, kväll- och helgpass.
- Vara prestigelös och hjälpas åt där det behövs - oavsett arbetsuppgift.
- Du är självgående och kan arbeta med frihet under ansvar.
- Du ansvarar för schemaplanering och bemanning.
- Du kommer att ha avdelningsansvar med direktrapportering till hotellchefen.
Rekrytering sker löpande. Tjänsten ska vara tillsatt senast den 1 november. Välkommen med din ansökan!
Ansök via e-post till denice@royalstar.se