Publicerad: 2025-09-10

Ekonomiansvarig
KravVill du vara med och utveckla ekonomifunktionen hos ett av
Sveriges mest spännande arkitektkontor? Vår kund skapar smart
arkitektur för komplexa projekt inom både byggnader och inredningar – med
visionen att bidra till starkare sammanhang, upplevelser och identitet. Nu
söker de en Ekonomiansvarig som vill kombinera gedigen ekonomisk
kompetens med ett brett engagemang i en kreativ miljö. Om rollen Som ekonomiansvarig blir du navet i vår kunds ekonomiarbete. Du ansvarar för allt från löpande redovisning till analys,
budget och likviditet, och fungerar som ett viktigt stöd till vd, ledningsgrupp
och uppdragsansvariga arkitekter. Rollen är bred – förutom klassiska
ekonomifrågor kan uppgifter inom kontorsnära service, inköp och enklare
administration ingå. Du utgår från bolagets nya kontor på Götgatan i Stockholm. Tjänsten kan anpassas i
omfattning och passa både dig som vill arbeta deltid (ca 75 %) eller heltid. Exempel på arbetsuppgifter: Löpande
redovisning, bokslut och revision Rapportering,
analys, budget- och prognosarbete Likviditetsplanering
och bankkontakter Fakturering,
registervård i affärssystem (Millnet eller liknande) Kontakt
med revisorer, myndigheter och externa konsulter Inköp
av kontorsmaterial, enklare administration och stöd i interna aktiviteter Mer om rollen och bolaget ges vid en eventuell intervju med Framtiden. Vem söker vi? Vi söker dig som har en trygg ekonomibakgrund och gärna
erfarenhet från breda roller där du självständigt ansvarat för redovisning och
analys. Du är prestigelös, gillar att ta ansvar och drivs av att bidra till
helheten i verksamheten. Vi tror att du har: Eftergymnasial
utbildning inom redovisning/ekonomi Minst
5 års erfarenhet av redovisningsarbete (eller motsvarande) Goda
kunskaper i redovisning, rapportering och analys Vana
av affärssystem, gärna Millnet eller liknande Flytande
svenska i tal och skrift Meriterande: Erfarenhet
av lönehantering Kunskap
inom HR-administration eller enklare juridik Intresse
av att bidra med ordning och struktur i administrativa processer Personliga egenskaper För att trivas i rollen ser vi att du är: Prestigelös
och självgående – du kan arbeta självständigt och ta initiativ Noggrann
men helhetsorienterad – du ser detaljerna men tappar inte riktningen Kommunikativ och
utåtriktad – du skapar förtroende och är en naturlig samarbetspartner Om
oss Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad
i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt
jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till
rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom
oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos
kundföretaget.
Sveriges mest spännande arkitektkontor? Vår kund skapar smart
arkitektur för komplexa projekt inom både byggnader och inredningar – med
visionen att bidra till starkare sammanhang, upplevelser och identitet. Nu
söker de en Ekonomiansvarig som vill kombinera gedigen ekonomisk
kompetens med ett brett engagemang i en kreativ miljö. Om rollen Som ekonomiansvarig blir du navet i vår kunds ekonomiarbete. Du ansvarar för allt från löpande redovisning till analys,
budget och likviditet, och fungerar som ett viktigt stöd till vd, ledningsgrupp
och uppdragsansvariga arkitekter. Rollen är bred – förutom klassiska
ekonomifrågor kan uppgifter inom kontorsnära service, inköp och enklare
administration ingå. Du utgår från bolagets nya kontor på Götgatan i Stockholm. Tjänsten kan anpassas i
omfattning och passa både dig som vill arbeta deltid (ca 75 %) eller heltid. Exempel på arbetsuppgifter: Löpande
redovisning, bokslut och revision Rapportering,
analys, budget- och prognosarbete Likviditetsplanering
och bankkontakter Fakturering,
registervård i affärssystem (Millnet eller liknande) Kontakt
med revisorer, myndigheter och externa konsulter Inköp
av kontorsmaterial, enklare administration och stöd i interna aktiviteter Mer om rollen och bolaget ges vid en eventuell intervju med Framtiden. Vem söker vi? Vi söker dig som har en trygg ekonomibakgrund och gärna
erfarenhet från breda roller där du självständigt ansvarat för redovisning och
analys. Du är prestigelös, gillar att ta ansvar och drivs av att bidra till
helheten i verksamheten. Vi tror att du har: Eftergymnasial
utbildning inom redovisning/ekonomi Minst
5 års erfarenhet av redovisningsarbete (eller motsvarande) Goda
kunskaper i redovisning, rapportering och analys Vana
av affärssystem, gärna Millnet eller liknande Flytande
svenska i tal och skrift Meriterande: Erfarenhet
av lönehantering Kunskap
inom HR-administration eller enklare juridik Intresse
av att bidra med ordning och struktur i administrativa processer Personliga egenskaper För att trivas i rollen ser vi att du är: Prestigelös
och självgående – du kan arbeta självständigt och ta initiativ Noggrann
men helhetsorienterad – du ser detaljerna men tappar inte riktningen Kommunikativ och
utåtriktad – du skapar förtroende och är en naturlig samarbetspartner Om
oss Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad
i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt
jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till
rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom
oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos
kundföretaget.