Publicerad: 2025-09-12

Logotyp

Service- och Säljutvecklare till SJ

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Vill du vara med och forma framtidens kundmöte och försäljning inom Sveriges mest välkända resebolag? Vi söker nu enService- och säljutvecklaresom med driv, samarbetsförmåga och affärsmässighet vill ta SJ:s service och försäljning till nästa nivå – ombord, på plattformen och i våra lounger.

Din kommande roll Som Service- och säljutvecklare spelar du en nyckelroll i att säkerställa ett enhetligt arbetssätt, genomförande och snabbhet inom service och försäljning i division Trafik & Service. Du skapar tydlig samordning mellan regioner och åkstationer och driver utvecklingen av vårt kundmöte – alltid med fokus på att leverera på SJ:s kundlöfte.

Du är en viktig länk mellan Trafik & Service och Kommersiell Trafik, och bidrar till att skapa ett starkt ”Ett SJ”-koncept där kundupplevelsen står i centrum.

Exempel på arbetsuppgifter

  • Driva och utveckla service- och säljfrågor ombord, på plattform och i loungerna.
  • Utveckla konceptet ”Ett SJ” för kundmöte och försäljning.
  • Bidra till att utveckla utbildningar och coachning av ombordpersonal kopplat till kundmöte, försäljning och nyckeltal.
  • Vara T&S huvudsakliga kontakt mot Kommersiell Trafik i frågor som produktutveckling, kampanjer, sortiment och lojalitetsprogram.
  • Leda benchmark och utveckling av kundmöte och försäljning – både operativt och strategiskt.
  • Utveckla roller och arbetssätt kopplat till försäljning och kundmöte.
  • Implementera verksamhetsnära rapporter med fokus på förflyttning inom service och försäljning.
  • Leda, coacha och utveckla medarbetare som arbetar mot kund.
  • Initiera och delta i utvecklingsprojekt inom service och försäljning.

Förväntningar på den vi söker

  • Gymnasieutbildning – högskoleutbildning är meriterande.
  • 2–5 års erfarenhet av liknande uppdrag inom service- och försäljningsutveckling.
  • Erfarenhet av operativt arbete med kundmöte/försäljning inom retail och/eller service.
  • Erfarenhet av att driva affärsmässig styrning med mål, nyckeltal och uppföljning.
  • Vana att arbeta tvärfunktionellt och driva projekt som påverkar kundupplevelsen.

Personliga egenskaper vi värdesätter

  • Stark kommunikativ förmåga – du inspirerar och får människor med dig.
  • Förmåga att samarbeta och leda förändring över funktionsgränser.
  • Coachande och utvecklande förhållningssätt.
  • Lösningsorienterat förhållningssätt.
  • Du är en ambassadör och förebild för SJ:s värderingar.

Ansökan och information Urval sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Senaste ansökningsdatum är den 24 september.

Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Stockholm

Populära jobb i Stockholm