Publicerad: 2025-09-16
Ekonomiassistent – Långt konsultuppdrag (centrala Stockholm)
Vi söker nu en ekonomiassistent inom kund- och leverantörsreskontra till ett 10 månader långt konsultuppdrag hos en internationell kund i centrala Stockholm, med start i oktober. Rollen innebär ett brett ansvar inom både kundreskontra och leverantörsreskontra.
Om rollenDu blir en del av ett internationellt redovisningsteam där du arbetar med hanteringen av fakturor, betalningar och avstämningar. Du är också behjälplig i månadsbokslut och bidrar till ett effektivt flöde i ekonomiavdelningens arbete.
Rollen innefattar både interna kontakter och kund-/leverantörskontakter och kräver att du är trygg i att arbeta självständigt men också i nära samarbete med andra.
Exempel på arbetsuppgifter- Hantering av leverantörsfakturor
- Hantering av kundinbetalningar och fakturering
- Säkerställa korrekt attestflöde och bokföring
- Stöd vid avstämningar och månadsbokslut
- Månadsvis hantering av internfakturor och bokningar
- Kreditkontroller
- Kontakt med kunder i samband med betalningspåminnelser
Vi söker dig som är noggrann, självgående och lösningsorienterad. Du trivs i en miljö där du får ta ansvar och bidra till ordning och struktur i det dagliga ekonomiarbetet. Du är kommunikativ och har lätt för att samarbeta med olika delar av organisationen.
Vi tror att du har:
- Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
- +3 års erfarenhet av arbete med kund- och/eller leverantörsreskontra
- Tidigare erfarenhet från internationell koncern är meriterande
- God systemvana
- Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Välkommen med ansökan!
Frågor besvaras på: oskar.windolf@newr.se