Publicerad: 2025-09-16

Ekonomiassistent

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Vi på Menigo tror att den goda måltiden har kraften att bygga broar mellan människor och skapa hälsa och tillväxt i samhället. För att göra det möjligt behöver vi medarbetare som arbetar tillsammans, har en bredd i erfarenheter, kunskap och bakgrund och delar vår passion för mat. Nu bygger vi för framtiden - och du kan bli en del av den!

Din roll

I rollen som Ekonomiassistent på Kundreskontran ingår du i ett team på 9 personer och tillhör vår Ekonomiavdelning som är placerad i Västerås. I denna roll hjälper du våra kredithandläggare med kravhantering för Menigo samt våra dotterbolag såsom avtalshantering, hantera spärrade kundorder samt allt löpande arbete inom kundreskontragruppen.

Vi eftersträvar rotation av arbetsuppgifter för god arbetsmiljö, variation, minskad sårbarhet och ökad förståelse för helheten vilket också innebär att det kommer finnas möjlighet för dig att lära dig fler delar inom vårt område exempelvis fakturering, kredithantering och hantering av kundregister.

Du jobbar dagligen i nära samarbete med våra kunder och kollegor i alla delar av Menigo, inte minst med vår säljorganisation och övriga avdelningar inom Ekonomi och Finans.

Tjänsten är en tillsvidareanställning.

Vad gör du:

  • Hanterar och släpper spärrade order
  • Hanterar ärenden på vår kravportal Svea Inkasso
  • Kontrollerar och säkerställer att kundavtal är färdiga och scanna och arkiverar in dessa i OPTO
  • Ger god service såväl internt som externt främst via våra mailboxar samt telefonslinga
  • Arbetar aktivt med förbättringar med syfte att minimera risker och få effektivitet i flöden
  • Olika former av avstämningar

Vem är du:

  • Du tycker om att lära nytt och tar snabbt in ny information
  • Du lär dig av framgångar och motgångar
  • Du är mottaglig för feedback och vill utvecklas i din roll
  • Du har ett flexibelt förhållningssätt och anpassar dig lätt till ändrade förhållanden
  • Du tar ansvar för dina egna och teamets gemensamma arbetsuppgifter
  • Du är strukturerad, kan hålla ordning och prioritera bland uppgifter
  • Du är öppen för nya idéer och tycker själv om att ta initiativ till förändringar
  • Du är serviceminded och kommunikativ gentemot dina kollegor och kunder
  • Du har en positiv attityd och kan behålla den även i mer pressade situationer.

Du har:

  • Vi ser att du har några års erfarenhet av administrativt arbete, gärna som Ekonomiassistent. Du har minst en ekonomiutbildning på gymnasienivå eller motsvarande.
  • Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta på större kundreskontra och flöden från Bankgirot och erfarenhet av Shared Service Center.
  • Har du erfarenhet av att arbeta i ERP, gärna ASW, ser vi det som meriterande.
  • Du behöver ha god kunskap i Officepaketet samt goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.

Din personlighet, motivation och vilja att ständigt förbättra värderar vi högt. Vi strävar efter att vara den bästa, mest personliga samarbetspartnern för våra kunder. Vill du vara en del av vår utvecklingsresa och arbeta för att förenkla våra kunders vardag? Välkommen till oss!

För måltiden är livsviktig för våra kunder, för deras gäster och för oss på Menigo.

I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval.

Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Västerås

Populära jobb i Västerås