Publicerad: 2025-09-19

IT Supporttekniker – 2nd Line & Onsite
Om uppdraget
Vi söker två konsulter till vår kund i Malmö som kan arbeta med 2nd line-support samt fungera som Onsite IT-tekniker vid behov. Rollen passar dig som vill kombinera teknisk problemlösning med praktiskt arbete ute hos användare i en större och komplex organisation.
Arbetsuppgifter2nd-line support
- Ta emot, felsöka och lösa ärenden eskalerade från 1st line
- Hantera incidenter, beställningar och problem
- Felsökning inom klient (Win11), nätverk, behörigheter, AD, applikationer och Microsoft 365
Onsite IT-tekniker
- Utföra bokade ärenden på plats hos kund
- Ansvara för leverans och enklare konfiguration av utrustning
- Samarbeta med interna och externa aktörer (infrastruktur, leverantörer m.fl.)
- Återkoppla till användare på plats eller via telefon innan ärende avslutas
- Hantera patchning, nätverksportar och utskriftskonfiguration
- Felsöka och åtgärda nätverks- och skrivarfel
Ska-krav
- Körkort
- Relevant utbildning för uppdraget
- Erfarenhet av liknande projekt
- Erfarenhet av arbete i större komplexa organisationer
Bör-krav
- Serviceinriktad och lösningsfokuserad
- God samarbetsförmåga och kommunikativ förmåga
- Personlig lämplighet för uppdraget
Start: Snarast Slut: 31 december 2025 Omfattning: Heltid (100%). Omfattningen kan ändras under avropstiden. Option: Möjlighet till förlängning upp till 18 månader, samma villkor gäller.
Ansökan Observera att vi ofta arbetar med löpande urval, vilket innebär att uppdraget kan stängas innan sista ansökningsdag.