Publicerad: 2025-09-19

Logotyp

Regional Marketing Manager – Commercial & Healthcare, Göteborg

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Beskrivning
Vi söker en erfaren Regional Marketing Manager till kund, världsledande leverantör av B2B-produkter, med fokus på kommersiella och vårdrelaterade segment.

Rollen är baserad i Göteborg och rapporterar till Marketing Director. Du förväntas arbeta på kontoret minst 3 dagar per vecka och viss resa kan förekomma efter överenskommelse.

Som Marketing Manager kommer du att utveckla, leda och implementera marknadsplaner och aktiviteter i linje med riktlinjer, definiera route-to-market, samarbeta med sälj- och kundmarknadsteam samt samla in och analysera marknadsdata och kundtrender. Du ansvarar också för att fördela A&P-budget till olika marknadsaktiviteter i linje med varumärke, produkt och kundsegment.

Arbetsuppgifter
Utveckla, implementera och följa upp marknadsplaner för Commercial och Healthcare-segmenten.


Definiera route-to-market och optimera kanalplan tillsammans med sälj- och kundmarknadsteam.


Samla in marknadsdata, kundbehov och trender samt arbeta med regionala/lokala branschorganisationer.


Hantera och fördela A&P-budget i enlighet med varumärke, produkt och kundmarketing.


Driva projekt och aktiviteter i ett internationellt, matrisbaserat team.



Kvalifikationer
Skall-krav:

Relevant universitetsutbildning.


Minst 5 års erfarenhet av marknadsföring, gärna inom B2B.


Erfarenhet av arbete med trade shows.


Mycket goda kunskaper i engelska, både skriftligt och muntligt.


Bekväm med digitala arbetsformer och arbete med remote stakeholders.


Dokumenterad förmåga att kommunicera och samarbeta i internationell miljö.


Starka projektlednings- och förhandlingsfärdigheter.


Ledarskapserfarenhet i matrisorganisation, inklusive att skapa alignment och teamkänsla.



Bör-krav:

Erfarenhet från försäljning.


Kunskap i ytterligare nordiskt språk.



Personliga egenskaper:

Affärsorienterad och måldriven.


Inspirerande teamspelare som kan engagera och motivera.


Dynamisk, anpassningsbar och strukturerad i sitt arbetssätt.


Kunddriven med analytiskt sinne och god kommunikationsförmåga.



Villkor
Plats: Göteborg, med kontorsnärvaro minst 3 dagar/vecka.


Uppdragsperiod: 1 oktober – 31 december 2025.


Rollen är ett konsultuppdrag där du blir anställd av oss och uthyrd till kund.


CV ska presenteras på engelska.



Vi arbetar löpande med urval och presentation av kandidater – vänta därför inte med din ansökan.

 

Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.
Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Göteborg

Populära jobb i Göteborg