Publicerad: 2025-09-19

Interimschef till E-hälsomyndigheten
Om tjänsten
Vi söker nu en Interimschef till E-hälsomyndigheten i Stockholm! Som interimschef blir du en central del i ledningen och fungerar som stöd och rådgivare för avdelningschefen och andra chefer. Rollen innebär bland annat att du bidrar med din erfarenhet och kompetens inom digital utveckling och agila arbetssätt för att driva verksamheten framåt, utveckla processer och stötta chefer i deras ledarskap.
Tjänsten omfattar bland annat följande arbetsuppgifter:
E-hälsomyndigheten har behov av en interimschef vilken ska ge stöd och biträda en av myndighetens avdelningschefer.
- Ska vidare verka som en strategisk rådgivare och stödja avdelningschefen, sektionschefer och enhetschefer.
- Ska tillse att processer utvecklas och följs upp.
- Förväntas ha specifik sakkompetens inom digital utveckling och agila arbetssätt vilken konsulten stöttar avdelningschefen med i verksamhetens uppdrag.
- Ska även stötta sektions- och enhetschefer, men det yttersta personal-, verksamhets- och ekonomiansvaret ligger kvar på avdelningschefen.
Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten som Interimschef är ett konsultuppdrag på heltid, omfattningen kan komma att ändras under uppdraget, med start 2025-10-13 och beräknas pågå till och med 2026-10-12. Det finns möjlighet till förlägning.
Resor till E-hälsomyndighetens kontor i Kalmar kan förekomma. Det finns möjlighet till distsansarbete i överenskommelse med myndigheten. Arbetstiderna är klockan 08:00-16:30.
Krav för tjänsten:
• Minst fem (5) års erfarenhet av att arbeta som chef över andra chefer
• Minst 15 års erfarenhet som IT-chef med erfarenhet från såväl privat- som offentlig sektor.
• Minst fem (5) års erfarenhet av agil utvecklingsverksamhet
• Minst 10 års erfarenhet av att coacha och utveckla chefer och medarbetare i en utvecklingstung verksamhet.
• Erfarenhet av att etablera ny verksamhet inom en statlig myndighet
• Mycket god förmåga att kommunicera i tal och skrift på svenska.
• Kunna inkomma med minst en referensperson
• Vara tillgänglig för eventuell intervju den 3 samt 6 oktober 2025.
För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM.
Meriterande för tjänsten:
- Goda kunskaper och utbildning inom AI.
Om dig
Du har lätt för att förklara hur arbetet går till och vilka utmaningar som kan uppstå. Du förstår snabbt verksamhetens behov och hittar lösningar som passar. Du uttrycker dig klart och pedagogiskt, samarbetar bra med andra och har ledaregenskaper som gör att du kan engagera och driva arbetet framåt.
För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Sista ansökningsdag är 2025-09-30.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Hannah Trollsås via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller e-post: hannah.trollsas@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!
Vi söker nu en Interimschef till E-hälsomyndigheten i Stockholm! Som interimschef blir du en central del i ledningen och fungerar som stöd och rådgivare för avdelningschefen och andra chefer. Rollen innebär bland annat att du bidrar med din erfarenhet och kompetens inom digital utveckling och agila arbetssätt för att driva verksamheten framåt, utveckla processer och stötta chefer i deras ledarskap.
Tjänsten omfattar bland annat följande arbetsuppgifter:
E-hälsomyndigheten har behov av en interimschef vilken ska ge stöd och biträda en av myndighetens avdelningschefer.
- Ska vidare verka som en strategisk rådgivare och stödja avdelningschefen, sektionschefer och enhetschefer.
- Ska tillse att processer utvecklas och följs upp.
- Förväntas ha specifik sakkompetens inom digital utveckling och agila arbetssätt vilken konsulten stöttar avdelningschefen med i verksamhetens uppdrag.
- Ska även stötta sektions- och enhetschefer, men det yttersta personal-, verksamhets- och ekonomiansvaret ligger kvar på avdelningschefen.
Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten som Interimschef är ett konsultuppdrag på heltid, omfattningen kan komma att ändras under uppdraget, med start 2025-10-13 och beräknas pågå till och med 2026-10-12. Det finns möjlighet till förlägning.
Resor till E-hälsomyndighetens kontor i Kalmar kan förekomma. Det finns möjlighet till distsansarbete i överenskommelse med myndigheten. Arbetstiderna är klockan 08:00-16:30.
Krav för tjänsten:
• Minst fem (5) års erfarenhet av att arbeta som chef över andra chefer
• Minst 15 års erfarenhet som IT-chef med erfarenhet från såväl privat- som offentlig sektor.
• Minst fem (5) års erfarenhet av agil utvecklingsverksamhet
• Minst 10 års erfarenhet av att coacha och utveckla chefer och medarbetare i en utvecklingstung verksamhet.
• Erfarenhet av att etablera ny verksamhet inom en statlig myndighet
• Mycket god förmåga att kommunicera i tal och skrift på svenska.
• Kunna inkomma med minst en referensperson
• Vara tillgänglig för eventuell intervju den 3 samt 6 oktober 2025.
För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM.
Meriterande för tjänsten:
- Goda kunskaper och utbildning inom AI.
Om dig
Du har lätt för att förklara hur arbetet går till och vilka utmaningar som kan uppstå. Du förstår snabbt verksamhetens behov och hittar lösningar som passar. Du uttrycker dig klart och pedagogiskt, samarbetar bra med andra och har ledaregenskaper som gör att du kan engagera och driva arbetet framåt.
För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Sista ansökningsdag är 2025-09-30.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Hannah Trollsås via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller e-post: hannah.trollsas@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!