Publicerad: 2025-09-19
Eftermarknadshandläggare
Diplomat Dörrar AB har en lång tradition inom dörrtillverkning och är en av de ledande dörrtillverkarna i Sverige. I småländska Bankeryd producerar vi årligen cirka 20 000 ytterdörrar. Företaget har cirka 50 anställda och finns representerat över hela Sverige. Diplomat Dörrar AB är sedan 2006 en del av börsnoterade Inwido. 2023 omsatte koncernen 9 miljarder kronor med en operationell EBITA-marginal på 11,4 procent. Inwido är sedan 2014 noterat på Nasdaq Stockholm.
OM JOBBET:
Vi söker en serviceinriktad eftermarknadshandläggare som ska ansvara för att hantera och stödja kunders behov efter köp av dörr. Detta inkluderar att ge teknisk support, hantera reklamationer, koordinera service och underhåll, samt säkerställa att kunderna får en positiv upplevelse genom hela eftermarknadsprocessen. Rollen kräver ett nära samarbete med interna avdelningar såsom försäljning, produktion samt med externa servicepartners. Du kommer att rapportera direkt till logistikchefen.
VI ERBJUDER: Vi erbjuder dig att jobba med en fantastisk produkt och ett gott gäng som tillsammans bygger känslan kring vårt varumärke med kundunika dörrar där kvalitet är i fokus. Vill du vara med och driva vår satsning framåt då är du varmt välkommen till oss!
DETTA ÄR DU: Vi söker en handläggare till vår eftermarknad som trivs att ge den bästa servicen till våra kunder. Du är en ödmjuk lagspelare som kan samarbeta smidigt och där problemlösning är avgörande för framgång.
Primära arbetsuppgifter:
• Kundsupport och ärendehantering; via telefon, e-post eller andra kommunikationskanaler, teknisk rådgivning och support.
• Reklamationshantering; serviceeffektiva och professionella lösningar, dokumentation och uppföljning.
• Servicekoordinering; planera, beställa och koordinera serviceteam med leverans av reservdelar.
• Reservdelshantering; beställa och koordinera.
• Uppföljning och rapportering; säkerställa att kundärenden är lösta samt rapportera statistik och eftermarknadsaktiviteter.
• Samarbete och utveckling; samarbeta med försäljnings- och marknadsavdelningen. Delta i utvecklingen av eftermarknadsstrategier och processer.
Din Profil:
• Tidigare erfarenhet från liknande roller.
• Kundtjänsterfarenhet inom producerande företag, med fördel inom dörrar eller fönster.
• Goda datorkunskaper och förmåga att kommunicera flytande på svenska, både muntligt och skriftligt.
Önskade egenskaper:
• Serviceinriktad, strukturerad, initiativrik och prestigelös person.
• Bra på att samarbeta och kommunicera för att bygga långsiktiga kundrelationer och en positiv arbetsmiljö.
• Kan själv lösa problem genom att analysera och hitta lösningar på olika utmaningar.
Är du redo att ta nästa steg i din karriär och bidra till att stärka vår marknadsposition? Välkommen att bli en del av vårt team!
BRA ATT VETA:
• Tjänstens placeringsort är Bankeryd.
• Kollektivavtal – Tjänstemannaavtal Träindustri, TMF - Unionen
• Visa ditt intresse för tjänsten senast 19 oktober. Observera att urval sker löpande och att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
OM JOBBET:
Vi söker en serviceinriktad eftermarknadshandläggare som ska ansvara för att hantera och stödja kunders behov efter köp av dörr. Detta inkluderar att ge teknisk support, hantera reklamationer, koordinera service och underhåll, samt säkerställa att kunderna får en positiv upplevelse genom hela eftermarknadsprocessen. Rollen kräver ett nära samarbete med interna avdelningar såsom försäljning, produktion samt med externa servicepartners. Du kommer att rapportera direkt till logistikchefen.
VI ERBJUDER: Vi erbjuder dig att jobba med en fantastisk produkt och ett gott gäng som tillsammans bygger känslan kring vårt varumärke med kundunika dörrar där kvalitet är i fokus. Vill du vara med och driva vår satsning framåt då är du varmt välkommen till oss!
DETTA ÄR DU: Vi söker en handläggare till vår eftermarknad som trivs att ge den bästa servicen till våra kunder. Du är en ödmjuk lagspelare som kan samarbeta smidigt och där problemlösning är avgörande för framgång.
Primära arbetsuppgifter:
• Kundsupport och ärendehantering; via telefon, e-post eller andra kommunikationskanaler, teknisk rådgivning och support.
• Reklamationshantering; serviceeffektiva och professionella lösningar, dokumentation och uppföljning.
• Servicekoordinering; planera, beställa och koordinera serviceteam med leverans av reservdelar.
• Reservdelshantering; beställa och koordinera.
• Uppföljning och rapportering; säkerställa att kundärenden är lösta samt rapportera statistik och eftermarknadsaktiviteter.
• Samarbete och utveckling; samarbeta med försäljnings- och marknadsavdelningen. Delta i utvecklingen av eftermarknadsstrategier och processer.
Din Profil:
• Tidigare erfarenhet från liknande roller.
• Kundtjänsterfarenhet inom producerande företag, med fördel inom dörrar eller fönster.
• Goda datorkunskaper och förmåga att kommunicera flytande på svenska, både muntligt och skriftligt.
Önskade egenskaper:
• Serviceinriktad, strukturerad, initiativrik och prestigelös person.
• Bra på att samarbeta och kommunicera för att bygga långsiktiga kundrelationer och en positiv arbetsmiljö.
• Kan själv lösa problem genom att analysera och hitta lösningar på olika utmaningar.
Är du redo att ta nästa steg i din karriär och bidra till att stärka vår marknadsposition? Välkommen att bli en del av vårt team!
BRA ATT VETA:
• Tjänstens placeringsort är Bankeryd.
• Kollektivavtal – Tjänstemannaavtal Träindustri, TMF - Unionen
• Visa ditt intresse för tjänsten senast 19 oktober. Observera att urval sker löpande och att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.