Publicerad: 2025-09-25

Bli vår nya platschef och led ett engagerat team hos Euromaster i Gävle
Vi söker dig som är en engagerande ledare med ett starkt fokus på att bygga och utveckla ett sammansvetsat team. Som Platschef får du en nyckelroll där du leder och coachar din personal till framgång, samtidigt som du driver försäljningen och affärsutvecklingen framåt. Du rapporterar till regionchef Mitt.
Euromaster har ständigt säkerhet i fokus och en viktig förutsättning för det är att som ledare skapa en säker och inkluderande arbetsmiljö där alla trivs och kan utvecklas. Med ett skarpt öga för affärer kommer du också att vårda och utveckla våra kundrelationer, samt säkerställa att filialen når sina mål. Om du brinner för att motivera, inspirera och se ditt team utvecklas, då är det här rätt utmaning för dig.
Som platschef har du en central roll där du:
- Driver försäljning och kundrelationer: Ansvarar för att utveckla försäljningen, inklusive merförsäljning, och bygga starka relationer med både lokala och nationella kunder.
- Leder och utvecklar personal: Har fullt personalansvar, från rekrytering och introduktion till löpande utveckling och coachning. Du säkerställer en trygg och hälsosam arbetsplats i enlighet med gällande lagar och vår ledarskapsmodell, och arbetar aktivt för mångfald och inkludering i teamet.
- Ansvarar för resultat och drift: Planerar, leder och fördelar arbetet proaktivt för att säkerställa att filialen når sina mål och budget. Du hanterar även viktiga administrativa uppgifter som tidrapporter, inventering och fakturering.
I Gävle servar vi alla typer av fordon med däck- och bilservice och vi erbjuder däckhotell och beredskap. Vi arbetar med en del större kundavtal där du i egenskap av platschef har ett ansvar för dialog, koordinering och uppföljning kring vissa av dessa avtal. Till hjälp har du ett team som tillsammans bygger upp den kompetens som behövs för att fortsätta kunna leverera bra resultat och nöjda kunder.
Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där din förmåga att inspirera och leda kommer att göra skillnad varje dag.
Vi söker dig som har:
- Dokumenterad erfarenhet av ledarskap med personalansvar, gärna från en verkstadsmiljö eller liknande servicebransch.
- En bevisad förmåga att motivera, coacha och utveckla medarbetare för att skapa ett starkt och effektivt team.
- Starkt fokus på kundhantering och affärsutveckling, med ett driv att nå och överträffa försäljningsmål.
- Goda kunskaper inom arbetsmiljö och säkerhet, samt förmåga att följa relevanta lagar och förordningar.
- Förmåga att planera, organisera och prioritera arbetet effektivt.
- Erfarenhet av budgetansvar och uppföljning av ekonomiska mål.
- Goda administrativa kunskaper.
B-körkort är ett krav. Sist men inte minst delar du naturligtvis vårt intresse för fordonsbranschen.
Vi erbjuder:
- En nyckelroll i ett framgångsrikt och växande företag
- Möjlighet att påverka och utveckla verksamheten
- Ett starkt team med engagerade medarbetare
- Chans att bidra till hållbar mobilitet och trafiksäkerhet
- Kontinuerlig kompetensutveckling
På Euromaster värdesätter vi mångfald och inkludering. Vi uppmuntrar alla kvalificerade sökande, oavsett bakgrund eller kön, att söka denna spännande tjänst.
Våra värderingar och vår ledarskapsfilosofi:
Säkerhet för våra medarbetare och kunder kommer alltid först. Vi kompromissar aldrig med säkerheten.Tillsammans är vi inom Euromaster dedikerade till att följa våra tre gemensamma värderingar, Expertis, Ärlighet och Kundfokus. Vi tror att dessa värden inte bara definierar oss som företag utan vägleder oss i våra dagliga beslut och handlingar samt stärker vårt engagemang för en hållbar framtid. Vilket ger oss vår fördel: Förtroende.
Ledarskapet är avgörande för oss på Euromaster! Det är faktiskt så att vi alla är ledare då vi leder oss själva varje dag och gör aktiva val i de beteenden vi har gentemot våra kunder och kollegor. För att definiera de vinnande attityder och beteenden vi vill främja inom koncernen har en ledarskapsmodell tagits fram och den gäller för alla på företaget. Den heter I CARE och står för "inspiring, create trust, awareness, results och empowerment". I Care genomsyrar varje aspekt av vårt företag och kompletterar våra kärnvärden som styr hur vi arbetar och interagerar med alla våra intressenter, både internt och externt.
Vill du veta mer om hur du kan bidra till vår framgång och utveckling? Vi ser fram emot din ansökan!
Euromaster AB är en del av Michelinkoncernen och Europas största däckkedja – med över 2800 verkstäder i 17 länder. Vi är specialister på däck- och fordonsservice och hjälper både privatpersoner och företag med trygga och hållbara transportlösningar. I Sverige har vi 130 verkstäder på över 100 orter, där våra dedikerade medarbetare står redo att ge personlig service, med stöd av erfarenheten och kompetensen från hela vårt europeiska nätverk. Det gör oss till en stark och pålitlig partner för allt som rullar – på vägar, åkrar, byggarbetsplatser och andra miljöer där fordon verkar. Vi arbetar aktivt för att minska våra kunders miljöpåverkan och kostnader, med smarta produkter och tjänster som främjar ett mer hållbart transportsystem. Vårt svenska huvudkontor ligger i Varberg.
www.euromaster.se
Euromaster har ständigt säkerhet i fokus och en viktig förutsättning för det är att som ledare skapa en säker och inkluderande arbetsmiljö där alla trivs och kan utvecklas. Med ett skarpt öga för affärer kommer du också att vårda och utveckla våra kundrelationer, samt säkerställa att filialen når sina mål. Om du brinner för att motivera, inspirera och se ditt team utvecklas, då är det här rätt utmaning för dig.
Som platschef har du en central roll där du:
- Driver försäljning och kundrelationer: Ansvarar för att utveckla försäljningen, inklusive merförsäljning, och bygga starka relationer med både lokala och nationella kunder.
- Leder och utvecklar personal: Har fullt personalansvar, från rekrytering och introduktion till löpande utveckling och coachning. Du säkerställer en trygg och hälsosam arbetsplats i enlighet med gällande lagar och vår ledarskapsmodell, och arbetar aktivt för mångfald och inkludering i teamet.
- Ansvarar för resultat och drift: Planerar, leder och fördelar arbetet proaktivt för att säkerställa att filialen når sina mål och budget. Du hanterar även viktiga administrativa uppgifter som tidrapporter, inventering och fakturering.
I Gävle servar vi alla typer av fordon med däck- och bilservice och vi erbjuder däckhotell och beredskap. Vi arbetar med en del större kundavtal där du i egenskap av platschef har ett ansvar för dialog, koordinering och uppföljning kring vissa av dessa avtal. Till hjälp har du ett team som tillsammans bygger upp den kompetens som behövs för att fortsätta kunna leverera bra resultat och nöjda kunder.
Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där din förmåga att inspirera och leda kommer att göra skillnad varje dag.
Vi söker dig som har:
- Dokumenterad erfarenhet av ledarskap med personalansvar, gärna från en verkstadsmiljö eller liknande servicebransch.
- En bevisad förmåga att motivera, coacha och utveckla medarbetare för att skapa ett starkt och effektivt team.
- Starkt fokus på kundhantering och affärsutveckling, med ett driv att nå och överträffa försäljningsmål.
- Goda kunskaper inom arbetsmiljö och säkerhet, samt förmåga att följa relevanta lagar och förordningar.
- Förmåga att planera, organisera och prioritera arbetet effektivt.
- Erfarenhet av budgetansvar och uppföljning av ekonomiska mål.
- Goda administrativa kunskaper.
B-körkort är ett krav. Sist men inte minst delar du naturligtvis vårt intresse för fordonsbranschen.
Vi erbjuder:
- En nyckelroll i ett framgångsrikt och växande företag
- Möjlighet att påverka och utveckla verksamheten
- Ett starkt team med engagerade medarbetare
- Chans att bidra till hållbar mobilitet och trafiksäkerhet
- Kontinuerlig kompetensutveckling
På Euromaster värdesätter vi mångfald och inkludering. Vi uppmuntrar alla kvalificerade sökande, oavsett bakgrund eller kön, att söka denna spännande tjänst.
Våra värderingar och vår ledarskapsfilosofi:
Säkerhet för våra medarbetare och kunder kommer alltid först. Vi kompromissar aldrig med säkerheten.Tillsammans är vi inom Euromaster dedikerade till att följa våra tre gemensamma värderingar, Expertis, Ärlighet och Kundfokus. Vi tror att dessa värden inte bara definierar oss som företag utan vägleder oss i våra dagliga beslut och handlingar samt stärker vårt engagemang för en hållbar framtid. Vilket ger oss vår fördel: Förtroende.
Ledarskapet är avgörande för oss på Euromaster! Det är faktiskt så att vi alla är ledare då vi leder oss själva varje dag och gör aktiva val i de beteenden vi har gentemot våra kunder och kollegor. För att definiera de vinnande attityder och beteenden vi vill främja inom koncernen har en ledarskapsmodell tagits fram och den gäller för alla på företaget. Den heter I CARE och står för "inspiring, create trust, awareness, results och empowerment". I Care genomsyrar varje aspekt av vårt företag och kompletterar våra kärnvärden som styr hur vi arbetar och interagerar med alla våra intressenter, både internt och externt.
Vill du veta mer om hur du kan bidra till vår framgång och utveckling? Vi ser fram emot din ansökan!
Euromaster AB är en del av Michelinkoncernen och Europas största däckkedja – med över 2800 verkstäder i 17 länder. Vi är specialister på däck- och fordonsservice och hjälper både privatpersoner och företag med trygga och hållbara transportlösningar. I Sverige har vi 130 verkstäder på över 100 orter, där våra dedikerade medarbetare står redo att ge personlig service, med stöd av erfarenheten och kompetensen från hela vårt europeiska nätverk. Det gör oss till en stark och pålitlig partner för allt som rullar – på vägar, åkrar, byggarbetsplatser och andra miljöer där fordon verkar. Vi arbetar aktivt för att minska våra kunders miljöpåverkan och kostnader, med smarta produkter och tjänster som främjar ett mer hållbart transportsystem. Vårt svenska huvudkontor ligger i Varberg.
www.euromaster.se