Publicerad: 2025-09-29

Logotyp

Teamleader Kundsupport till Gleerups Utbildning

Adress

Malmö

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Om tjänsten

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Gleerups som erbjuder en trygg arbetsmiljö med ett generöst förmånspaket.

 Om företaget

Gleerups är en av Sveriges ledande aktörer för framgångsrikt lärande. Utifrån en stark pedagogisk plattform och ett tydligt användarfokus vill de bidra till att bygga världens bästa skola och högskola. Genom ett aktivt och nära samarbete med lärare, elever, skolledare och forskare utvecklar de innovativa verktyg för framgångsrikt lärande. Idag är Gleerups ca 70 anställda. Läs mer på https://www.gleerups.se/om-gleerups

 Arbetsuppgifter

I rollen som Teamleader i kundsupporten har du en operativ roll där du leder, koordinerar och coachar kundsupportteamet, som idag består av fyra medarbetare samt receptionen. Ditt uppdrag är att skapa struktur, sätta mål och bidra med teknisk kompetens som stärker avdelningen. Rollen innebär många externa kontakter med både kunder och återförsäljare samt ett nära samarbete med övriga avdelningar inom Gleerups och Berling Media.

Dina ansvarsområden:

  • Vara ”lagkapten” i teamet – fördela arbetsuppgifter, driva på och skapa en stark teamkänsla
  • Ha överblick och kunna stötta inom hela bredden av frågor, exempelvis fakturor, returer och licenser
  • Hantera komplexa eller eskalerade kundärenden och säkerställa hög kundnöjdhet
  • Arbeta med process- och systemförbättringar, inklusive CRM-frågor, för att effektivisera kundsupporten
  • Följa upp mål, analysera prestation och skapa driv i teamets arbete, exempelvis genom att sätta tydliga delmål

 Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

  • Gedigen erfarenhet av kundsupport och kundhantering
  • Omfattande erfarenhet av att arbeta med CRM- och ERP-system samt effektiv hantering av lager, logistik och flödesoptimering
  • Meriterande med arbetslivserfarenhet av att leda och motivera team inom kundservice eller liknande områden
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska

Vi söker dig som har förmåga att alltid sätta kundens behov i centrum och som är affärsmässig, drivande, strukturerad och kommunikativ. Du kan prioritera, fatta beslut och skapa resultat även i ett högt tempo. Som person är du pragmatisk, analytisk och initiativrik med en stark lösningsorientering och förmåga att identifiera möjligheter och driva värdeskapande lösningar. Du är lyhörd och kan tydligt förmedla verksamhetens idé, mål och visioner till både medarbetare, kunder och samarbetspartners.

Övrig information

Start: Enligt överenskommelse Plats: Malmö Lön: Enligt överenskommelse

Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.

Har du frågor? Hör gärna av dig!

info@bravura.se

010-171 47 10

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.

Välkommen med din ansökan!

#Nextgen

Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Malmö

Populära jobb i Malmö