Publicerad: 2025-09-30

Administratör till vår uppdragsprocess | Växjö
Vi letar efter en person som brinner för administration samt att ge service av hög kvalitet. Trivs du i en föränderlig miljö, tycker om att jobba i team och där ingen dag är den andra lik? Då vill vi gärna att du läser vidare.
Möjligheten
Vi söker efter en administratör som ska stötta kontorschefer och kundansvariga med support och samordning i våra uppdragsprocesser i våra interna system inom vår region. Tjänsten är en heltidstjänst och en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning 6 månader tillämpas. Arbetstiden är kl 8-17 med en timmes lunch 12-13. Placering kommer att vara antingen på vårt kontor i Växjö eller på vårt kontor i Jönköping (ej distansarbete). Du kan förvänta dig mycket variation i rollen, så du bör inneha förmågan att ta egna initiativ och söka möjligheter att förbättra våra nuvarande processer.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
Rollen som ABP (Assurance Business Partner) är en bred roll och det innebär att du är den som revisions- och redovisningsteamet i första hand vänder sig till för att få support.
Tjänsten innebär bland annat registrering av nya kunder och uppdrag samt att ta fram statistik och underlag, ge medarbetare support i våra processer och vara behjälplig vid fakturering och allmän administrativ support.
För att lyckas behöver du
- Ha ett öga för detaljer och vara noggrann
- Vara kommunikativ, strukturerad, självgående, stresstålig och kvalitetsmedveten
- Vara serviceinriktad, flexibel och effektiv
- Uppskatta att konsultbranschen ofta är föränderlig och följer marknadstrender, vilket erfordrar att du är anpassningsbar och kan prioritera inkommande uppgifter
- Tycka att det är roligt att ge service och support, du är utåtriktad och har lätt att samarbeta med andra
- Ha lätt för att sätta dig in i nya processer och system
Kvalifikationer för tjänsten
- Avslutad ekonomisk gymnasieutbildning eller likvärdig administrationsutbildning (högskoleutbildning är meriterande)
- Några års arbetslivserfarenhet av administration
- Goda kunskaper i Excel, Outlook och Power Point
- Goda kunskaper i svenska och engelska både muntligt och skriftligt
- Meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i SAP- baserade system
Ansökan
Ansökan ska vara oss tillhanda senast den 31 oktober 2025. Den ska innehålla personligt brev, CV, betyg från universitet och/eller annan utbildning samt ev. intyg från tidigare arbetsgivare.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Tina Löfbom på tina.lofbom@se.ey.com eller 076-8225809. Vi tar ej emot ansökningar via e-post eller brev.
EY | Building a better working world
EY is building a better working world by creating new value for clients, people, society and the planet, while building trust in capital markets.
Enabled by data, AI and advanced technology, EY teams help clients shape the future with confidence and develop answers for the most pressing issues of today and tomorrow.
EY teams work across a full spectrum of services in assurance, consulting, tax, strategy and transactions. Fueled by sector insights, a globally connected, multi-disciplinary network and diverse ecosystem partners, EY teams can provide services in more than 150 countries and territories.