Publicerad: 2025-10-01

Adeccos kund i Uppsala söker en HR-koordinator
Vi söker en HR-koordinator till spännande uppdrag hos en av Adeccos kunder i centrala Uppsala. Vill du arbeta brett med HR-frågor och vara med och bidra till en trygg och engagerande arbetsmiljö? Nu söker vi en HR-koordinator för ett uppdrag på heltid under hösten oktorber-december på heltid.
Om uppdraget
Som HR-koordinator kommer du att ha en varierad roll där du är ett viktigt stöd i den dagliga HR-verksamheten. Du arbetar nära chefer och medarbetare och får möjlighet att bidra i både operativa och uppföljande processer.
Ditt uppdrag inkluderar:
• Stöd i det dagliga HR-arbetet
• Uppföljning av medarbetarundersökning
• Uppföljning av sjukfrånvaro
• Stöd i det lokala arbetsmiljöarbetet
• Support kopplat till kundens kvalitetsledningssystem (QMS), särskilt kring rollbeskrivningar
Detta är ett konsultuppdrag via oss på Adecco, start: omgående, uppdraget förväntas pågå fram till och med december 2025. Möjlighet till förlängning finns.
Om dig
Kompetenser vi värdesätter:
• Organisatoriska och administrativa färdigheter: Förmåga att strukturera, prioritera och hantera flera parallella arbetsuppgifter inom HR-processer och kontorsadministration. Noggrann och med god planeringsförmåga.
• Kommunikativ och samarbetsinriktad: Stark förmåga att kommunicera med interna och externa intressenter, inklusive ledning, medarbetare, leverantörer och myndigheter. Bidrar till en inkluderande och transparent arbetsmiljö.
• Självständighet och initiativ: Kan arbeta självständigt, ta initiativ och driva frågor framåt utan ständig uppföljning. En proaktiv inställning är avgörande för att hantera HR-relaterade och kontorsspecifika utmaningar.
• System- och verktygskunskaper: God vana vid Microsoft 365, Teams, SharePoint, Outlook, Excel och PowerPoint. Erfarenhet av Digi Greet, Xero eller liknande system för fakturahantering är meriterande.
• Flexibilitet och problemlösningsförmåga: Snabbt anpassa sig till förändrade behov, hantera ad-hoc-uppgifter och lösa praktiska problem i en hybrid arbetsmiljö. Viktigt för att säkerställa kontinuitet och välmående på arbetsplatsen.
Intresserad?
Skicka din ansökan så snart som möjligt – urval sker löpande!
Kontaktuppgifter
Har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Amila Dresevic på 073 684 78 61.
OBS! Vi tar inte emot ansökningar via mail!
Välkommen med din ansökan!
Om uppdraget
Som HR-koordinator kommer du att ha en varierad roll där du är ett viktigt stöd i den dagliga HR-verksamheten. Du arbetar nära chefer och medarbetare och får möjlighet att bidra i både operativa och uppföljande processer.
Ditt uppdrag inkluderar:
• Stöd i det dagliga HR-arbetet
• Uppföljning av medarbetarundersökning
• Uppföljning av sjukfrånvaro
• Stöd i det lokala arbetsmiljöarbetet
• Support kopplat till kundens kvalitetsledningssystem (QMS), särskilt kring rollbeskrivningar
Detta är ett konsultuppdrag via oss på Adecco, start: omgående, uppdraget förväntas pågå fram till och med december 2025. Möjlighet till förlängning finns.
Om dig
Kompetenser vi värdesätter:
• Organisatoriska och administrativa färdigheter: Förmåga att strukturera, prioritera och hantera flera parallella arbetsuppgifter inom HR-processer och kontorsadministration. Noggrann och med god planeringsförmåga.
• Kommunikativ och samarbetsinriktad: Stark förmåga att kommunicera med interna och externa intressenter, inklusive ledning, medarbetare, leverantörer och myndigheter. Bidrar till en inkluderande och transparent arbetsmiljö.
• Självständighet och initiativ: Kan arbeta självständigt, ta initiativ och driva frågor framåt utan ständig uppföljning. En proaktiv inställning är avgörande för att hantera HR-relaterade och kontorsspecifika utmaningar.
• System- och verktygskunskaper: God vana vid Microsoft 365, Teams, SharePoint, Outlook, Excel och PowerPoint. Erfarenhet av Digi Greet, Xero eller liknande system för fakturahantering är meriterande.
• Flexibilitet och problemlösningsförmåga: Snabbt anpassa sig till förändrade behov, hantera ad-hoc-uppgifter och lösa praktiska problem i en hybrid arbetsmiljö. Viktigt för att säkerställa kontinuitet och välmående på arbetsplatsen.
Intresserad?
Skicka din ansökan så snart som möjligt – urval sker löpande!
Kontaktuppgifter
Har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Amila Dresevic på 073 684 78 61.
OBS! Vi tar inte emot ansökningar via mail!
Välkommen med din ansökan!