Publicerad: 2025-10-02

Logotyp

Ekonomikoordinator inom immaterialrätt till AWA

Adress

Malmö

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Som koordinator hanterar du globala förnyelser med fokus på ekonomi, fakturering och administration. Rollen kräver noggrannhet, systemvana och ett öga för detaljer i komplexa internationella flöden.

OM TJÄNSTEN
Tjänsten är tidsbegränsad med start omgående och omfattar ca 1 år framåt.

Du erbjuds
- En utvecklande roll i ett internationellt och kunskapsdrivet företag
- En arbetsmiljö där kvalitet, struktur och samarbete står i centrum
- Möjlighet att bli en viktig del av ett engagerat och serviceinriktat team
- En kultur som präglas av noggrannhet, ansvar och samarbete
- Goda möjligheter att växa, bidra och utvecklas – både i din roll och tillsammans med AWA
- En konsultchef som stöttar upp dig under hela processen

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Ansvara för komplex klientfakturering samt hantering av leverantörsfakturor
* Ärendehantering via digital kundportal kopplat till förnyelseprocessen för patent och varumärken.
* Utföra administrativa uppgifter relaterade till patent- och varumärkesförnyelser i digitala system
* Professionell kommunikation med kunder, myndigheter och kollegor, både nationellt och internationellt, främst via e-post och affärssystem.
* Samarbeta nära teamet och bidra till att utveckla och effektivisera arbetsrutiner


VI SÖKER DIG SOM
Du är noggrann, strukturerad och har ett starkt sinne för siffror. Du har en naturlig känsla för ekonomi och administration och trivs med att arbeta med processer som kräver hög precision – särskilt när det gäller fakturering och finansiella flöden. Du är ansvarstagande och detaljorienterad, och du förstår vikten av att arbetet blir rätt från början – eftersom även små fel kan få stora konsekvenser.

Vi tror att du har:


* Utbildningsbakgrund inom ekonomi, juridik eller administration
* Dokumenterad erfarenhet av administrativt arbete – gärna i roller som paralegal, administratör, finance assistant eller ekonom
* Mycket god kommunikationsförmåga, både muntligt och skriftligt, på svenska och engelska
* God systemförståelse och hög datorvana
* Erfarenhet av serviceinriktade roller där kundbemötande, noggrannhet och struktur varit avgörande


Meriterande:


* Erfarenhet av internationell administration eller arbete mot myndigheter i olika länder
* Tidigare arbete i SAP eller liknande ekonomisystem
* Tidigare erfarenhet av fakturering i komplexa kundflöden, t.ex. ”super invoicing” eller liknande


För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Målmedveten
- Ansvarstagande
- Förändringsbenägen
- Hjälpsam

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Länk här!
Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Malmö

Populära jobb i Malmö