Publicerad: 2025-10-06

Logotyp

Ekonomiadministratör/redovisningsekonom

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Omfattning: Heltid

Varaktighet: Tillsvidare

Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning

Kvalifikationer

Arbetslivserfarenhet

Krav

· Redovisningsekonom - 5 års erfarenhet eller mer

Utbildning

Meriterande

· Eftergymnasial utbildning två år eller längre

Kompetenser

Krav

· Bokföringsvana

· Momsredovisning

· Skatter och avgifter

· Bokslut

· Projekt- och internredovisning

· Faktureringsvana

Meriterande

· Löneadministration

· Koncernredovisning

· Hogia, redovisningssystem

· Capego bokslutssystem


Språk

Krav

· Svenska

Meriterande

· Engelska

Om jobbet

Hansson & Söner Entreprenad AB är ett komplett bygg- och anläggningsföretag som har varit verksamma i nästan 100 år. Vi har drygt 90 medarbetare och beräknas omsätta ca 400 miljoner per år. Företaget är familjeägt och är ISO-certifierade sedan 2015.

Nu söker vi en erfaren Ekonomiadministratör till Hansson & Söner Entreprenad AB.

Du kommer att arbeta inom avdelningen Ekonomi & Administration som består av 3 medarbetare. Du kommer att trivas bra hos oss om du gillar att ha mycket kontakter i ditt arbete.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde snarast.

Detta är en bred roll som spänner över ekonomidelen och eventuellt lön.

Arbetsuppgifter

- Löpande redovisning

- Avstämningar

- Redovisning till skatteverket för moms, skatter och avgifter.

- Inkomstdeklarationer

- Projektredovisning och projektadministration

- Kundreskontra, kundfakturering, kravhantering

- Årsbokslut, årsredovisning tillsammans med ekonomiansvarig

- Ev. Registrera och bearbeta löneunderlag

- Ev. Göra löneberäkningar och kontroller

- Ev. Löpande administration kring anställningar, frånvaro, arbetsgivarintyg, sammanställning och bearbetning av lönestatistik

- Övriga förekommande arbetsuppgifter inom ekonomi och administration

För att lyckas i rollen tror vi att du har utbildning inom ekonomi eller liknande som ses som relevant för rollen. Erfarenhet av löneadministration och ekonomisystemet Hogia är meriterande. Har du dessutom erfarenhet av projektledningssystemet Byggsamordnaren är det ett stort plus.

Du trivs med att kombinera administrativt arbete med mer serviceinriktade frågor och gillar problemlösning.

I ditt arbete är du noggrann och strukturerad samt proaktiv och självgående. Därutöver krävs god ansvarskänsla och att du är serviceinriktad och prestigelös både internt och externt.

För att du ska trivas intresserar du dig för verksamheten och identifierar dig med vår affärsidé:

Vi ska med en bred kompetens, hög förståelse för kundernas önskemål och behov samt med en stomme av egna resurser genomföra hus- och anläggningsprojekt inom regionen. Våra kunder ska vara nöjda och återkommande, i huvudsak inom näringsliv och förvaltning.

Vårt kvalitetsarbete kännetecknas av att,

Vi vill skapa förtroende hos våra kunder och andra intressenter genom engagemang och ansvar.

Våra kunder ska ha ett förtroende för vårt kunnande och vår vilja att motsvara deras förväntningar.

Låter det intressant? Skicka i så fall in ansökan och CV snarast då intervjuer och urval kommer att ske löpande.

Välkommen med din ansökan senast 22 oktober 2025!

Om anställningen

Lön

Lönetyp: Fast månadslön

Var ligger arbetsplatsen?

SVANVIK 218

47172 HJÄLTEBY

Arbetsgivaren

Hansson & Söner Entreprenad AB

https://hansson-soner.se/

Kontakt

info@hansson-soner.se

Ansök via e-post till info@hansson-soner.se

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Tjörn

Populära jobb i Tjörn