Publicerad: 2025-10-14

Logotyp

Hyres- och boendeutredare

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Arbetsbeskrivning

Vi söker en driven och juridisk kunnig medarbetare som vill arbeta för att skapa trygga och stabila boendemiljöer. Du kombinerar social kompetens med juridisk handläggning och arbetar för att främja trygghet, stabilitet och social hållbarhet i boendemiljön bland hyresgäster. Låter det intressant? Tveka inte att söka redan idag för ett givande och unikt uppdrag hos vår kund.  

Tidsperiod: Start tidigast 10 december till oktober 2026, med möjlighet till förlängning.

om ansökan.

Du ansöker på www.randstad.se, innan den 2025-11-02. 

För Randstad är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

personligt brev för ansökningsprocessen.

För att vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt behöver du bifoga ditt CV i din ansökan. Önskar du även skicka med ett personligt brev eller annan kompletterande information kring din ansökan ber vi dig lägga med det i samma dokument, t.ex. som en inledning på ditt CV. 

om randstad professional.

att vara konsult 

Randstad Professional är karriärpartnern som hjälper dig att hitta rätt jobb, brinna för det du gör och utveckla din karriär. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Med tillgång till ett brett utbud av möjligheter, ett stort globalt nätverk och vår utpräglade specialisering är vi din vägledande partner som hjälper dig att bygga en givande karriär.

om randstad professional

Randstad Professional är specialiserade inom kvalificerade yrkesroller och är en del av Randstad, en global ledare för talanger med visionen att vara världens mest rättvisa och specialiserade talangföretag. Med huvudkontor i Nederländerna verkar Randstad på 39 marknader och har cirka 40 000 medarbetare. Genom detta globala nätverk i kombination med en stark lokal förankring kan vi erbjuda ett stort utbud av varierande och utvecklande uppdrag och tjänster för dig som är akademiker eller specialist. Som en partner för talanger och genom vår utpräglade specialisering hjälper vi dig att att säkra rätt jobb, utveckla relevant kompetens och hitta tillhörighet i arbetslivet. 


Ansvarsområden

Som stödfunktion hos vår kunds bosociala enhet är du central i arbetet med att förebygga och hantera komplexa sociala problem kopplade till boendet. Du agerar som expertstöd till fastighetsvärdar och områdeschefer och driver arbetet med att skapa en trygg boendemiljö, samtidigt som du säkerställer att alla processer sker enligt gällande lagstiftning.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter

• Juridisk handläggning: Ansvara för att handlägga komplexa störningsärenden, obetalda hyror, utreda misstänkta bidragsbrott och sanitära ärenden

• Processledning: Vara processledare för störningsprocessen, vilket innebär att samordna, utveckla och följa upp arbetet med involverade i ärendet.

• Representation och förhandling: Företräda bolaget och ärenden i juridiska sammanhang, samt delta vid avhysningar, med stor hänsyn till individens situation.

• Stöd och Samverkan: Fungera som expertstöd och bollplank åt fastighetsvärdar i socialt utmanande ärenden. Du deltar aktivt i samverkansnätverk med kommun, socialtjänst och andra fastighetsägare.



Kvalifikationer

Vi söker dig som har lätt för att omsätta juridiska krav i praktiskt arbete och har en god social förmåga

• Utbildning: Eftergymnasial utbildning inom relevanta områden (t.ex. juridik, pedagogik eller sociologi) eller motsvarande arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdig.

• Juridisk kompetens: Mycket god förmåga att tolka lagtext och ett starkt intresse för lagstiftning och rättsprocesser kopplade till boende.

• Kommunikation: Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, samt att ta fram dokument till hyresnämnd och företräda verksamheten i externa forum.

• Meriterande: Erfarenhet av arbete med socialt utsatta grupper eller inom bostadssektorn. Erfarenhet av processledning och vana att hantera AI-verktyg i det dagliga arbetet är också meriterande.

Personliga egenskaper

Du är en trygg, tydlig och kommunikativ person som har lätt för att samarbeta, skapa förtroende och bygga relationer. Du är strukturerad och har en affärsmässig inställning och förståelse för det ekonomiska värdet. Du vill vara med och utveckla och kommer med idéer och har en förmåga att tänka långsiktigt för att effektivisera våra processer. Du är van med att arbeta administrativt, är självständig, tar egna initiativ och trivs med att arbeta i en flexibel och förändringsbenägen miljö. 



Om företaget


Randstad

På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Eskilstuna

Populära jobb i Eskilstuna