Publicerad: 2025-10-17

Logotyp

Lönespecialist med erfarenhet av Agda

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Är du en självgående och strukturerad lönespecialist med erfarenhet av Agda? Vill du vara en nyckelperson i en organisation där utveckling och kvalitet står i fokus? Nu söker vi dig som har djup kunskap inom lön, arbetsrätt och systemstöd – med särskild vikt på Agda – till ett spännande konsultuppdrag. Ta nästa steg i din karriär och ansök redan idag!

Om tjänsten

I rollen som lönespecialist arbetar du brett med hela löneprocessen inklusive administration, kontroll och utbetalning av löner samt systemförvaltning i Agda. Du samarbetar nära HR, ekonomi och chefer i verksamheten och blir en viktig del av löneteamet, med stor möjlighet att påverka och förbättra rutiner och processer. Parallellt har du även möjlighet att vara delaktig i rekryteringsprocesser kopplat till löne- och ekonomiroller.

Arbetsuppgifter 

  • Hantera hela löneprocessen: inrapportering, granskning, beräkning och kontroll av löner i Agda
  • Säkerställa rätt hantering av frånvaro, avvikelser, semester, förmåner och pensioner
  • Ge stöd och utbildning till chefer och medarbetare i lönerelaterade frågor och Agda-systemet
  • Administrera kollektivavtal, arbetsrätt, arbetsgivarintyg och rapportering till myndigheter
  • Utveckla och förbättra lönerutiner och säkerställa kvalitet i enlighet med gällande lagar och avtal
  • Bidra med systemförvaltning och optimering av processer i Agda
  • Samarbeta tätt med ekonomiavdelning, HR samt Andara Groups rekryteringsteam vid behov

Din profil 

  • Eftergymnasial utbildning inom lön, HR, ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet
  • Minst 2–3 års aktuell och dokumenterad erfarenhet av självständigt lönearbete i Agda
  • God förståelse för arbetsrätt, kollektivavtal och lagar kopplat till lönehantering
  • Systemvana inom Agda och gärna erfarenhet av digitala rekryteringssystem
  • Trygg i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt
  • Noggrann, analytisk och ansvarsfull, med förmåga att jobba både självständigt och i team
  • Serviceinriktad, positiv och utvecklingsorienterad
Meriterande erfarenheter
  • Erfarenhet av helhetsansvar för lön i medelstora eller större organisationer
  • Erfarenhet från detaljhandeln 
  • Vana vid processförbättring, digitalisering eller förändringsarbete inom lön
  • Kännedom om HR-arbete och tvärfunktionellt arbete mellan lön, HR och ekonomi

Vi erbjuder:

  • Spännande konsultuppdrag
  • En utvecklande arbetsmiljö där din kunskap och ditt engagemang gör skillnad
  • Kollektivavtal, goda anställningsvillkor och trygga ramar via Andara Group
  • Stöd, onboarding och löpande utveckling genom Andara Groups samarbetande team

Rollen är ett konsultuppdrag på 6-12 månader och du kommer att vara anställd hos oss på Andara group.  Vid frågor om tjänsten, kontakta gärna vår konsultchef på ellinore.pereira@andaragroup.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Stockholm

Populära jobb i Stockholm