Publicerad: 2025-10-17

Logotyp

Contact Center Agent

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Contact Center Agent till Nelson Garden i Tingsryd

Vill du vara en del av ett företag som får Norden att blomstra?

Nelson Garden söker nu en serviceinriktad och engagerad Contact Center Agent till vårt huvudkontor i Tingsryd. Här får du chansen att arbeta i en inspirerande miljö där växtkraft, hållbarhet och innovation står i centrum.

Om Nelson Garden

När man föreställer sig en trädgård tänker nog de allra flesta på en vidsträckt plats utomhus. Villatomten, en grönskande oas, en rabatt med blommor eller ett trädgårdsland egenodlade grönsaker. Men hos Nelson Garden tycker vi att en trädgård kan skapas var som helst. På lägenhetens lilla balkong, i vardagsrummet, på köksbänken eller till och med i garderoben. Vilken plats som helst där det går att plantera, ge näring och odla ett frö i jord eller vatten, tycker vi är en möjlighet att komma närmare naturen.

Vill du vara med oss och utmana idén om vad som är en trädgård? Vill du bli en del av vårt Caring Hero Team?

Nelson Garden är ett av Nordens största trädgårds- och odlingsföretag. Vår vision är ett friskare samhälle, där odling ger människor glädje och stolthet och bidrar till fler växter och djur omkring oss. Vi vill hjälpa fler att komma närmare naturen genom odling, oavsett var de bor. Läs mer på www.nelsongarden.se.

Om rollen

Som Contact Center Agent på Nelson Garden är du företagets röst utåt – den som möter våra kunder med värme, kunskap och lösningsfokus. Du blir en viktig del i att skapa en positiv kundupplevelse, oavsett om det gäller frågor om produkter, beställningar eller reklamationer.

Du arbetar tätt tillsammans med våra säljare, Key Account Managers och kollegor runtom i Norden för att säkerställa att varje kund får bästa möjliga service.

Dina arbetsuppgifter

  • Hantera inkommande samtal och e-post från kunder
  • Ge support och lösa kundärenden på ett professionellt och empatiskt sätt
  • Samarbeta med nordiska kollegor för en enhetlig kundupplevelse
  • Uppdatera och underhålla kundinformation i affärssystemet SAP
  • Hantera beställningar, leveranser, returer och reklamationer
  • Bidra till utveckling av rutiner, processer och kundupplevelser
  • Fördjupa dina kunskaper om våra produkter och tjänster
  • Vara delaktig i utvecklingen av vår AI-assistent

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:

  • Erfarenhet av kundservice, callcenter eller liknande roll
  • Mycket god kommunikativ förmåga i tal och skrift på svenska och engelska
  • God datorvana och erfarenhet av att arbeta i olika system
  • Förmåga att hantera flera ärenden samtidigt på ett strukturerat sätt
  • En naturlig servicekänsla och god problemlösningsförmåga
  • Intresse och erfarenhet av AI och digitala verktyg

Det är meriterande om du även har:

  • Erfarenhet från detaljhandel
  • Kunskaper i fler nordiska språk
  • Erfarenhet av SAP, CRM-system eller andra större affärssystem
  • Intresse för trädgård, odling och växter

Personliga egenskaper

Vi tror att du är en lösningsorienterad och positiv lagspelare som trivs i en miljö där det händer mycket. Du är lyhörd, tålmodig och har lätt för att skapa förtroende hos både kunder och kollegor. Du tar ansvar, arbetar noggrant och har förmåga att prioritera när flera uppgifter behöver hanteras samtidigt.

Ansökan

Låter detta som något för dig? Ansök redan idag, dock senast 9 november. Skicka in din ansökan med CV samt personligt brev om varför du söker tjänsten och varför just du skulle vara rätt person för rollen, till ansokan@nelsongarden.se

Placeringsort: Huvudkontoret i Tingsryd on-site

Anställningsform: Heltid, tillsvidare efter provanställning

Lönespann: 29 000 – 35 000 kr/mån


Vid frågor, kontakta:

Contact Center Mananger

Saara Karhunen

070-364 08 49

saara.karhunen@nelsongarden.com

HR

Kirse Odin

070-6881199

Kirse.odin@nelsongarden.com

Ansök via e-post till ansokan@nelsongarden.se

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Tingsryd

Populära jobb i Tingsryd