Publicerad: 2025-10-20

Vi söker en personlig assistent till OFN
Vi söker nu en Personlig assistent som vill jobba i ett av våra ärenden när en annan medarbetare går vidare på nya äventyr. I nuläget är arbetspassen förlagda till dygnspass där du kommer att jobba från morgon till nästkommande morgon med sovande jour. Arbetsplatsen är i brukarens hem i centrala Borgholm men pass på andra enheter kan komma att förekomma. Du ingår i ett härligt gäng som har starkt brukarfokus, ensamarbete förekommer.
Socialförvaltningen ansvarar för kommunens sociala omsorg innefattande
•äldreomsorg
•kommunens hälso- och sjukvård
•individ- och familjeomsorg
•omsorg om funktionsnedsatta
•administrativ enhet
Som medarbetare hos oss erbjuder vi dig bl.a. ett roligt och utvecklande arbete, härliga och kompetenta kollegor.
Ansök redan idag då vi intervjuar löpande!
ARBETSUPPGIFTER
Som Personlig assistent innebär jobbet att assistera en individ i sitt hem och omgivning, utifrån dennes egna villkor, behov och förutsättningar. Allt i ett hem förekommande uppgifter för en vuxen individ ingår precis som allt i en individs liv förekommande uppgifter, utifrån dennes intresseområden. Din arbetsplats är där brukaren befinner sig, vilket kan ge ett varierande och händelserikt jobb.
KVALIFIKATIONER
Som personlig assistent hos oss förväntas du ha en empatisk förmåga och en god förståelse för vad ett gott bemötande innebär. Du är lugn och har en förmåga att hantera stress och ha glimten i ögat med humor. Du arbetar utifrån brukarens behov och dagsform vilket ställer krav på din flexibilitet och förmåga att anpassa dig efter situation och önskemål. Du är en ansvarstagande person med stort engagemang men med integritet och kan skilja på att vara privat och professionell. Du har någon form av pedagogisk utbildningsbakgrund så som barnskötare, fritidsledare eller annan likvärdig utbildning enligt vår bedömning och/eller vårdutbildning (undersköterska, mentalskötare, vårdbiträde). Vi ser gärna att du också har erfarenhet av området funktionsnedsättning på något sätt, via utbildning, praktik eller jobb.
Krav:
B-körkort
Du behärskar det svenska språket obehindrat i tal och skrift och besitter en digital kompetens då vi dokumenterar löpande i verksamhetssystem där även individens genomförandeplan finns som grunden i alla insatser.
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.
OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Socialförvaltningen ansvarar för kommunens sociala omsorg innefattande
•äldreomsorg
•kommunens hälso- och sjukvård
•individ- och familjeomsorg
•omsorg om funktionsnedsatta
•administrativ enhet
Som medarbetare hos oss erbjuder vi dig bl.a. ett roligt och utvecklande arbete, härliga och kompetenta kollegor.
Ansök redan idag då vi intervjuar löpande!
ARBETSUPPGIFTER
Som Personlig assistent innebär jobbet att assistera en individ i sitt hem och omgivning, utifrån dennes egna villkor, behov och förutsättningar. Allt i ett hem förekommande uppgifter för en vuxen individ ingår precis som allt i en individs liv förekommande uppgifter, utifrån dennes intresseområden. Din arbetsplats är där brukaren befinner sig, vilket kan ge ett varierande och händelserikt jobb.
KVALIFIKATIONER
Som personlig assistent hos oss förväntas du ha en empatisk förmåga och en god förståelse för vad ett gott bemötande innebär. Du är lugn och har en förmåga att hantera stress och ha glimten i ögat med humor. Du arbetar utifrån brukarens behov och dagsform vilket ställer krav på din flexibilitet och förmåga att anpassa dig efter situation och önskemål. Du är en ansvarstagande person med stort engagemang men med integritet och kan skilja på att vara privat och professionell. Du har någon form av pedagogisk utbildningsbakgrund så som barnskötare, fritidsledare eller annan likvärdig utbildning enligt vår bedömning och/eller vårdutbildning (undersköterska, mentalskötare, vårdbiträde). Vi ser gärna att du också har erfarenhet av området funktionsnedsättning på något sätt, via utbildning, praktik eller jobb.
Krav:
B-körkort
Du behärskar det svenska språket obehindrat i tal och skrift och besitter en digital kompetens då vi dokumenterar löpande i verksamhetssystem där även individens genomförandeplan finns som grunden i alla insatser.
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.
OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.