Publicerad: 2025-10-20

Projektinköpare
ValueOne söker en Projektinköpare för ett längre konsultuppdrag hos ett tillverkande företag i Östergötland. Uppdraget ska tillsättas snarast.
ValueOne är specialister inom Supply Chain Management – inköp och logistik. Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens. Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du:
- Marknadsmässig lön, som du själv kan påverka
- Tjänstepension
- Sjuk- och vårdförsäkring
- Friskvårdsbidrag
- Personlig coachning och karriärrådgivning
- Nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar
- Kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org)
Om rollen
I uppdraget som Projektinköpare ansvarar du för din egen leverantörsbas och fungerar som spindeln i nätet inom supply chain. Du har många kontaktytor, både internt och externt, och arbetar enligt etablerade rutiner samtidigt som du hanterar akuta ärenden och bidrar till problemlösning. Tillsammans med dina kollegor säkerställer du god inköpskvalitet utifrån verksamhetens behov och driver kontinuerliga förbättringar i leveranskedjan.
Du blir en del av ett team med tio inköpare och en inköpsplanerare. Gruppen samarbetar tätt med andra funktioner.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Förhandla projektunika inköpsordrar enligt avtalade villkor och prislistor
- Säkerställa efterlevnad av företagets inköpspolicy och riktlinjer
- Utveckla och formalisera leverantörskommunikation
- Följa upp leverantörers leveransprecision
- Samarbeta med kollegor kring inköpsrelaterade uppgifter
- Identifiera och driva förbättringsinitiativ inom supply chain
- Skapa och hantera inköpsordrar
- Kommunicera eventuella leveransproblem som påverkar verksamheten
- Aktivt delta i företagets digitaliseringsresa
Erfarenhet och kompetens
För att lyckas i rollen ser vi att du har erfarenhet av inköp, gärna inom tillverkningsindustrin, samt god förmåga att bygga positiva och effektiva relationer med både kollegor och leverantörer. Du är kommunikativ, har god förhandlingsvana och är van att påverka och samarbeta. Din analys- och problemlösningsförmåga är välutvecklad, du är strukturerad och kan prioritera dina arbetsuppgifter. Kommersiell och ekonomisk förståelse är viktigt för att nå framgång i rollen liksom förmåga att anpassa sig till olika affärsbehov. Erfarenhet av SAP är meriterande. Rollen kräver vidare att du uttrycker dig obehindrat på både svenska och engelska, i tal och skrift.
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar ansökningar och tillsätter uppdrag löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Frank Hemgren på telefon 070 748 18 91 alternativt 010 332 29 20.